We gaan een tweede auto kopen. Hoe kunnen we de verzekering voordelig regelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op www.independed.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat Kathlyn http://www.independer.nl bedoelt.

Antwoorden (5)

Verzekeringen geven in bijna alle gevallen korting wanneer je meer diensten van hun afneemt. Dit kun je het beste regelen bij de verzekering waar je nu bent aangesloten. Overstappen kan pas na een jaar. Houd daar rekening mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je een WA-verzekering nemen i.p.v. een all-risk verzekering.

-Een WA-autoverzekering is relatief goedkoop als de oorspronkelijke nieuwwaarde laag was (dit is niet eerlijk - want of je nu met een Ferrari of met een Opel Kadett een Rolls Royce aanrijdt, beide keren zal de gemiddelde schade aan de Ferrari ongeveer hetzelfde zijn. Maar goed).
Oftewel kleine autootjes.

-Een WA-verzekering is relatief goedkoop als het een klassieker betreft. Vaak kan dat voor onder de 100 euro. Een hele flauwe voorwaarde is in bijna alle gevallen (zo niet alle gevallen) dan echter dat er dan ook een verzekering voor een 'normale' auto op je naam moet staan.
Toch zou ik je klassieker niet op de naam van iemand anders laten zetten. Ten eerste is dit tegen de regels en ten tweede bouw je dan zelf geen noclaim op.
Maar je hebt 't over een tweede auto. Dus een klassieker kan in jouw geval goed!
Hier bijv. een paar klassieke volkswagens:
http://www.autotrader.nl/klassieker/zoekresultaten/volkswagen/prijs-van-2000-tot-5000/bouwjaar-tot-1985/

-Een WA-verzekering is relatief goedkoop na verloop van tijd als je nooit schade rijdt. Dus... Defensief rijden :).
Helaas gaat de premie niet verder meer naar beneden als je eenmaal rond de 75% korting zit vanwege langdurig geen ongelukken veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar en hoe je je 2e auto het beste kunt verzekeren hangt in de eerste plaats af van de auto die je hebt gekocht. WA verzekeren klinkt leuk, maar als je een nieuwe auto hebt gekocht is het niet bepaald aan te bevelen. De prijs van verzekeringen hangt ook af van bijvoorbeeld het aantal km's dat je rijdt en de plaats waar je woont.
Mijn advies: vraag altijd een offerte bij je huidige verzekeraar aan (ivm combikortingen) en toets dit met de prijzen op een vergelijkingssite, zoals Independer of Verzekeringssite. Je ziet dan snel waar je het beste uit bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is om een aantal verzekering vergelijkingssites af te gaan en zo de voordeligste verzekering te kiezen. Eventuele kortingen zoals die, die je kunt krijgen door meerdere verzekeringen bij dezelfde verzekeraar af te sluiten stellen meestal (of eerder altijd) weinig voor vergeleken met de voordeligste die eruit rolt als je vergelijkingssites hebt bekeken.

Hou het trouwens ook vooral niet bij 1 enkele vergelijkingssite want dar kunnen ook flinke verschillen in zitten ook al lijken ze dezelfde verzekeringen te vergelijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad slim om eerst even contact op te nemen met de huidige verzekeraar om na te vragen of ze voor de tweede auto dezelfde korting kunnen hanteren als bij de eerste auto. Verder is het slim om sowieso even een vergelijking te maken op één van de vergelijkingssites voor autoverzekeringen.

Verzekeringssite.nl heeft meerdere pagina's over de 2e gezinsauto regeling. Zie bijvoorbeeld: http://blog.verzekeringssite.nl/tweede-autoverzekering-gezinsautoregeling/