Kun je een annuleringsverzekering afsluiten voor een cursus?

Ik ga in de zomer een dure intensieve cursus doen van 9 dagen. Mijn vader is ernstig ziek en woont in het buitenland. Mocht hij heel slecht worden of komen te overlijden tijdens de cursus, dan moet ik de cursus afzeggen. Kan ik voor dit soort gevallen een annuleringsverzekering afsluiten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Dat kan door de persoon die de cursus geeft geregeld zijn, maar verplicht is dit niet, een verzekeraar biedt deze verzekering niet. Is dit niet mogelijk af te sluiten tegelijk met het aanmelden voor de cursus, dan is het misschien verstandig je cursus uit te stellen. Of vragen of het mogelijk is, om de cursus eventueel op een later moment af te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, het is IN PRINCIPE (*)e mogelijk om voor dit soort evenementen zelf een annuleringsverzekering af te sluiten. Dit kan zowel los als in combinatie met een reisverzekering, maar de annuleringsdekking moet in principe afgesloten worden of zijn binnen 7 dagen na het boeken van het evenement zelf.

Je hebt de keuze uit 2 soorten dekkingen: een normale annuleringsdekking die de ongenoten reis/cursusdagen vergoed of een garantieannuleringsverzekering die ook bij tussentijdse annulering de volledige reis/cursussom vergoed zodat je de cursus op een later moment opnieuw in zijn geheel kunt volgen.

(*) = MAAR.. kenmerk van iedere verzekering, ook een annuleringsdekking, is dat de verzekering alleen dekking biedt tegen onzekere voorvallen. Annulering door overlijden of complicaties als gevolg van een ernstige ziekte van die al bekend was op het moment van aangaan van de verzekering, is daarom op geen enkele verzekering - ook niet de eventuele dekking van de organisators - gedekt.