Ik wil zorgverzekeraars gaan vergelijken maar zijn nu collectief verzekert via het werk van mijn man. Hoe kan ik dan gaan vergelijken?

Nu zijn we collectief verzekert. Ik weet niet hoeveel dat scheelt. Als ik nu ga vergelijken wordt alles "scheef" getrokken hierdoor. Snap er werkelijk niets van.
Alvast bedankt voor alle info.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je bént collectief verzekerd en hebt daar dus de voordelen van, dus zo scheef is die vergelijking niet. Stel dat de premie van jullie huidige verzekeraar zonder collectiviteitskorting hoger ligt dan die van verzekering X, maar met die korting lager. Dan neem ik aan dat voor jou die premie met korting het relevante vergelijkingsmateriaal is, want de premie zonder korting is niet op jou van toepassing.

Maar als je wilt weten wat je verzekering zou kosten zonder korting, kijk dan op de site van de verzekeraar en zoek daar het pakket op dat je hebt via de werkgever. Een enkele keer gaan collectiviteitsafspraken verder dan alleen premiekorting en zitten er andere extra's in het collectieve pakket, het is goed om hier ook rekening mee te houden.

Begin gewoon eens op een algemene vergelijkingssite als www.kiesbeter.nl als het gaat om premie en pakketinhoud. Bedenk wat belangrijk is voor jullie om in een eventueel aanvullend pakket te hebben. Als je bepaalde uitgaven aardig kunt voorspellen - bijvoorbeeld elk half jaar controle bij de tandarts of elke week fysiotherapie vanwege chronische rugklachten, een bril of lenzen - zet dan de kosten hiervan af tegen de premie van een aanvullend pakket dat deze kosten dekt. Let wel: de informatie van vergelijkingssites kan er af en toe naast zitten, dus het is verstandig om voor vergoedingen die echt van belang voor je zijn de websites van de verzekeraars zélf nog eens na te zoeken op een vergoedingenoverzicht of polisvoorwaarden.

Veel verzekeraars bieden een mogelijkheid voor collectiviteitskorting, op allerlei manieren. Naast de bekende werkgeverscollectieven zijn er collectiviteitskortingen mogelijk voor leden van bepaalde patiëntenverenigingen, mensen met een klantenpas van bedrijf X, voor studenten en vele andere doelgroepen. Daarnaast zijn er ook open collectieven, dus collectieven waarin iedereen in kan stappen. Er zijn bijvoorbeeld assurantiekantoren die hierin bemiddelen. Zodra je dus weet wat je inhoudelijk een beetje zoekt aan zorgverzekering kun je bijvoorbeeld een top-3 maken en voor die drie verzekeringen het internet afstruinen naar mogelijke collectieven zodat je de laagste premies kunt vergelijken. Op basis van die informatie maak je uiteindelijk je keus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Hier kan ik wat mee!!