Als iemand opeens opzij gaat botst die dan tegen jou op of jij tegen hem?

Vandaag is mijn telefoon gevallen en er zitten allemaal scheuren in het scherm. Nou zegt de gene die het zou moeten verzekeren dat ze het niet gaat doen omdat ik tegen haar op zou zijn gebotst. Maar als ik recht doorloop en zij opeens naar links gaat dan botst zij toch tegen mij op? Want mijn telefoon viel omdat zij met haar elleboog tegen mijn hand met telefoon aan botste waardoor de telefoon uit mijn handen viel.

Weet jij het antwoord?

/2500

De meeste personen die lopend op hun telefoon kijken, zijn meestal degenen die niet kijken waar zij lopen. Het beste is altijd, kijk in je omgeving om je heen waar je loopt, en niet op dat schermpje. Jij eist, dus jij bewijst dat iemand tegen jou aan stootte en niet andersom. Bewijzen dat iemand anders met de elleboog tegen jou aanstootte is zonder getuigen een onmogelijke opgave. Dan nog bewijzen dat de eventuele elleboogstoot de oorzaak is van het vallen uit jouw handen van de telefoon (het zgn. causaal verband) zal een hopeloze opgave worden. Toegevoegd na 3 uur: Een botsing is met een klap tegen iemand of iets aan stoten, waardoor die persoon of datgene waartegen gebotst is, beschadigd wordt. Bij de geringe snelheid van een voetganger vindt geen botsing tussen twee personen plaats, hoogstens een aanraking tussen twee zwakke verkeersdeelnemers. Voetgangers zijn namelijk zwakke verkeersdeelnemers. Door de snelheid van een voetganger, zelfs als een van beiden ineens uitwijkt, kan men deze ontwijken als men oplet. Men loopt namelijk (deels) achter een andere voetganger (niet op zijn hielen te trappen) of met een gerede afstand er naast. Ook zwakke verkeersdeelnemers moeten opletten, ook op het trottoir

Jij was diegene die in de fout ging hoor. Zij wist niet dat jij er kwam aangeloppen en had ze dus niet met opzet bedoelt. Analyseer in het vervolg eerst je omgeving en kijk ofdat het veilig is. Dit kan iedereen wel eens overkomend denk ik.

Heel simpel: de gene die de (afwijkende) beweging maakt is verantwoordelijk. In jouw geval is dat dus die persoon die plots naar links ging.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100