Worden de prijzen weer vrijgegeven voor tandartsen in 2014 ?

IK heb zitten zoeken op internet maar ik snap er niks van, ers taan zoveel bedragen.
Maar ik wil alleen weten of de tandartsen zelf mogen bepalen wat ze vragen in 2014.
De ene persoon zegt van wel en een ander zegt weer van niet.
En mijn zorgverzekering zegt heb ik nog niks van gehoord en de tandarts zegt volgens haar niet.
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen met het antwoord en de juiste site, want ik kom er niet meer uit via internet en zorgverzekering en tandarts want die kunnen ook geen juiste antwoord geven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De tandartstarieven zullen net als in 2013 vastgesteld worden door de overheid en dus voor elke tandarts gelijk zijn. De laatste jaren worden voor de tandartstarieven gebruuikt gemaakt van het UTP tarievensysteem. Slechts 1 jaar gold het vrijetarievensysteem. Dat was in 2012.

Vooralsnog lijkt het jaar 2014 de tandartstarieven net zo als in 2012 een vorm van clustering te krijgen van tandartstarieven uit het UTP systeem. Dit met als doel de tandartstarieven meer inzichtelijk te maken voor de patiënt, waardoor deze beter de rekening van de tandarts kan controleren, en de kosten van het tandarts bezoek beter in te schatten