Mijn invalide zus heeft met elektr. stoel schade aan de huurwoning gemaakt. Kan ze dit bij haar WA-verzekering claimen? Ze moet nu naar de verzorging!

Toegevoegd na 8 minuten:
Toen ze destijds de woning kreeg was ze al scootmobiel patient dus men was op de hoogte van haar handicap (en de evt. schaderisico's) maar hebben haar ondanks dat toch de niet aangepaste woning toegewezen.
Wie of waar kan ze evt. terecht voor de kosten die herstel met zich meebrengen? Wij zijn gebaat met een snel antwoord sorry! Al vast bedankt!

Toegevoegd na 55 minuten:
Zombo bedankt voor de snelle reactie! Ik weet niet hoe ik je moet antwoorden dus doe ik het even zo.
De scootmobiel is inmiddels al een jaar geleden vervangen door een electrische stoel waar ze met de tillift in en uit moet.
Deze stoel is inderdaad voorzien van een verzekeringsplaatje
dus wij gaan dit even verder uitzoeken! Hartstikke bedankt voor de wijze raad.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik hoop dat ik niet te snel antwoord en daardoor iets over het hoofd zie... Heeft ze wel een aparte scootmobielverzekering? Een scootmobiel valt onder de Wet Aansprakelijkheid Motorrijtuigen zodat het nodig (en verplicht) is een WA verzekering af te sluiten. (Als het goed is zit er dan een verzekeringsplaatje achterop de scootmobiel.) In dat geval wordt de schade, die u met uw scootmobiel of invalidenvoertuig aan anderen veroorzaakt en waarvoor u wettelijk aansprakelijk bent, vergoed. Een scootmobiel verzekeren kan wanneer het voertuig aan de volgende eisen voldoet: De scootmobiel wordt aangedreven door een accu De scootmobiel heeft een maximum snelheid van 17km/u

Zowel elektrische binnenrolstoelen als buitenscooters zijn verplicht WAverzekerd. De zorginstelling, die ze verstrekt, is voor het afsluiten van de verzkering verantwoordelijk. Toegevoegd na 1 minuut: Vraag eens of deze verzekering ook eventuele schade aan haar eigendommen dekt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100