Ik heb sinds dit jaar waarschijnlijk recht op zorgtoeslag maar ik ga er van uit dat ik dit geld bij mijn aanslag over 2010 terug zal krijgen?

Ik ga het nu nog niet aanvragen, omdat mijn inkomen fluctueert en het gaat om niet zo erg veel toeslag. Geldt dit (het terugkrijgen van de toeslag bij de aanslag 2010) ook voor het kindgebonden budget?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat zou ik niet doen. Zorgtoeslag wordt niet ""vanzelf"" verstrekt. Ook al heb je er recht op, je krijgt het niet bij de aanslag over 2010. Je moet het aanvragen, en dan wordt het wel gecorrigeerd door de afdeling van de belastingdienst, die de zorgtoeslag toekent, nadat je inkomen over 2010 bekend is.

Maak dus zelf een zo goed mogelijke schatting van je inkomen en vraag het aan. Op de site van de belastingdienst kun je het aanvraagformulier downloaden, invullen en verzenden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O bedankt voor het antwoord! Geldt ditzelfde voor het kindgebonden budget, dat je het niet krijgt als je het niet aangevraagd hebt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal juist!

Andere antwoorden (2)

www.toeslagen.nl de zorgtoeslag komt niet bij je jaarlijkse aangifte terug, het word appart berekent, dus je kunt beter je inkomen hoog leggen, want als je die te laag legt krijg je aan het eind van het jaar een dikke rekening waarbij je alles terug kunt gaan betalen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorgtoeslag: gewoon aanvragen. Als je verwacht dat je veel moet teruggeven zet je dat bedrag op een spaarrekening apart en als je het toch mag houden is dat ook handig en mooi meegenomen! Je krijgt het idd niet vanzelf.. Sparen is supermakkelijk, je zou er een aparte rekening voor kunnen openen bij bijvoorbeeld de asnbank, dat is nog een goede daad ook :P

kindgebonden budget: geen idee, goeievraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een beetje reclame maken? Doet niet ter zake bij deze vraag.