Is er een verschil in belasting als je het per week of per 4 weken laat uitbetalen?

Ik heb de keuze om mijn salaris per week of per 4 weken te laten uitbetalen. Mijn vraag is of dat een van de twee opties belastingwijs gunstiger is. Gaat er meer belasting van je loon af als je het per 4 weken laat uitbetalen, omdat het een groter bedrag is of is het gewoon hetzelfde als per week als je het bij elkaar optelt.

Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
1.6K
ronron1212
een jaar geleden
Als je per vier weken betaald krijg je 13 keer een loon anders 12 keer in totaal is de uitbetaling per jaar gelijk. Dus je krijg niet meer loon
LeonardN
een jaar geleden
@ronron1212
Bedoel je niet 52 keer ipv 12 keer? Ik heb het idee dat jij en SimonV niet lezen wat er staat.
Per WEEK niet per MAAND. vs. per 4 weken.
ronron1212
een jaar geleden
@LeonardN klopt je hebt gelijk maar het veranderd niets aan de belasting
LeonardN
een jaar geleden
Klopt, het maakt niks uit voor de belasting, maar omdat jullie het beide zeiden was het wat verwarrend richting de vrager.
===
Uiteindelijk gaat het om het jaar bedrag aan loon.
Als je 52.000 euro verdient is dat.
(per 4 weken) 13 x 4000 euro = 52.000
(per week) 52 x 1000 = 52.000 (of wellicht alleen de weken dat je werkt 40 x 1300 = 52.000)
En de belasting is enkel geïnteresseerd in die 52.000

Antwoorden (1)

Het maakt niet uit of je salaris per dag, per week of per maand wordt betaald. De belastingwet gaat uit van jaarbedragen voor de tarieven en vrijstellingen en zo, en bij elke salarisberekening wordt daarvan een evenredig deel genomen.
een jaar geleden