Kan ik Duitse snelheidbekeuring negeren?

Ik heb een snelheidsovertreding gemaakt en een sanctie ontvangen. Geen grote overtreding. Bedrag ongeveer 40 euro. Kan ik deze negeren? Of moet ik uiteindelijk betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (7)

Ja, je kunt hem negeren, maar de kans is groot dat je hem uiteindelijk toch moet betalen en dat er dan meer kosten bij gekomen zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk mag je hem negeren, maar je zult wel moeten betalen. Tegenwoordig maken Nederland en Duitsland gebruik van elkaars systemen en kun je niet meer onder bekeuringen uit komen.

De Franse bekeuren overigens (nog) geen buitenlandse automobilisten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet hem gewoon betalen.
ze weten je immers te vinden, dus als je niet optijd betaald zal de boete hoger en hoger worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet betaalt en je wordt gecontroleerd bij een volgend bezoek aan Duitsland moet je alsnog betalen + een boete, dus liever nu betalen

Toegevoegd na 6 minuten:
duidelijke uitleg op onderstaande site
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, negeren niet, maar direct betalen hoeft ook niet. Waarschijnlijk is de bekeuring in het Duits. Als Nederlander heb je recht op een Nederlandse bekeuring. Stuur de bekeuring terug met een briefje: ik heb niks gekocht en betaal daarom niet uw factuur. ( oid )

Voor een bedrag van 40 euro laten ze het vaak zitten. Doen ze dat niet, krijg je een nederlandse brief of je even wilt zeggen wie op de foto staat ( bekeuring wordt in DE uitgegeven op persoon, niet kenteken). Uiteraard herken je de persoon op de foto niet, en je auto is een hoer, jan en alleman rijd erin, dus je kunt ze niet helpen, iig jij was het niet.

Mochten ze echt ver willen gaan komen ze langs de deur, maar reken daar niet op. Mocht dat wel zo zijn, laat dan iemand anders open doen.

Een bekeuring moet in Duitsland binnen 3 maand zijn uitgeschreven aan de juiste persoon. Dus even 3 maand niet in Duitsland rijden met die auto en je bent onder je boete uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan hem niet negeren bij niet betalen komt de Nederlandse politie in het geweer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
buitenlandse boetes kunnen in de hele EU geindworden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
contant wel, alle andere alleen als het land waarin de overtreding plaats vond de moeite neemt de bekeuring te innen.