Hoe snel krijg ik mijn voorlopige aanslag belastingdienst?

Ik heb dit jaar 9 minuten na 00.00u mijn Belastingaangifte al had gedaan. Dit i.v.m. een juridisch conflict waardoor ik z.s.m. mijn voorlopige aanslag nodig heb. Is er iemand die ervaring heeft met (heel snel) aangifte doen en hoe snel heb je dan je voorlopige aanslag gekregen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Mijn eigen ervaring is, dat als je vroeg bent met aangifte je uiterlijk begin mei de voorlopige (en soms de definitieve) aanslag krijgt. (o.a. 4 mei 2019 definitieve aanslag).
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
dat imooi dat je weet dat je op 4 mei 2019 je voorlopig over 2019 hebt ontvangen @elder161
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@ronron1212
Ik heb elk jaar de eerste week van mei mijn voorlopige of definitieve aanslag. De datum die ik geef is het voorbeeld van vorig jaar. Had je toch moeten doorzien?
ronron1212
4 jaar geleden
Dat heb ik ook meestal maar dat is niet gezegd dat het ook dit jaar weer is. maar ik gaf je alleen even aan dat je aanslag 2019 nog niet ontvangen is. Dus dat je nooit zeker weet dat het 4 mei wordt
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@ronron1212
OK, je hebt gelijk. Moest natuurlijk aanslag 2018 zijn.

Andere antwoorden (1)

Als de Belastingdienst je aangifte vóór 1 april heeft ontvangen, dan krijg je vóór 1 juli 2020 bericht van de fiscus.
ronron1212