Vraag: als je een opleiding aan het ncoi volgt een jaar en daarnaast niet werkt heb je dan nog recht op kinderopvangtoeslag ?

De belasting vertelde mij dat ik moet uitzoeken of de ncoi onder de wet tegemoedkoming onderwijs bijdrage valt maar niemand kan het me vertellen, is toch vreemd... weet iemand van jullie het ? Bijvoorbaat dank, Lotte

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Beste Lotte, ik werk bij NCOI en zie jouw vraag. Kan je aanstaande maandag contact met mij opnemen via telefoonnummer 0356400411. Je kan dan vragen naar Rik van Dijk. Ik help je dan graag verder. Groet, Rik van Dijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet DUO (IB-Groep) bellen. Die weten het vast en zeker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou de NCOI bellen, zij weten het vast, en als de 1e dame aan de telefoon het niet weet, doorvragen.

Maar ga je de opleiding vanuit een uitkeringssituatie doen, of gewoon vanuit jezelf? Bij een uitkeringssituatie moet je toestemming hebben van je uitkering, en kan het zelfs zijn dat je recht heb op vergoeding van de opleiding/examenkosten en eventueel verlenging van de uitkering.

Is dit niet het geval dan kun je soms ook nog rechthebben op een studiebeurs. Daarvoor kun je contact met een reintergratieburo (vraag wel even naar de kosten).