Hoelang mag de belasting dienst over de erfenis doen?

De excuteur heeft in mei dr belastingpapieren van de erfenis op gestuurd maar we hebben nog niets gehoord
Hoelang mag de belasting dienst hier over doen ?

Toegevoegd na 5 uur:
De aangifteformulier is begin mei gestuurd ze mogen na het lezen hier 3 maanden over doen . Maar hebben nog niks gehoord hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

In ieder geval moet de Belastingdienst binnen drie jaar een aangifte verwerken.
De erfgenamen van een overledene ontvangen een aangiftebrief als de belastingdienst verwacht dat de erfgenamen erfbelasting moeten betalen.
Zij moeten aangifte doen voor de inleverdatum die op de aangiftebrief staat.
Nadat de Belastingdienst de aangifte heeft ontvangen, laat zij normaal gesproken binnen drie maanden weten of de erfgenamen belasting moeten betalen of niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klopt die aangiftebrief is al ingevuld en lig al langer dan 3 maanden bij de belasting dienst. Dus snap het niet dat het zo lang duurt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
tsja, ' normaal gesproken drie maanden' is een vaag begrip.
gewoonlijk: zoals het meestal gaat. Er kunnen redenen zijn om van de termijn 'binnen drie maanden' af te wijken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een jaar wachten is ook niet ongewoon, leert de ervaring.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Uit eigen ervaring deden ze er uiteindelijk er een half jaar over