Hoe staat het nu eigenlijk met de plannen over de algemene heffingskorting? Wordt die afgeschaft of niet en zo ja wanneer?

Waar moet ik rekening mee houden vanaf 2013?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
Van belang is de leeftijd van de niet of weinig verdienende partner. Zie de link van de Belastingdienst die AnywayNL hieronder in de bron meegeeft.

Antwoorden (1)

In 2024 vervalt de uitbetaling van de algemene heffingskorting aan de minst-verdienende partner. Wij bouwen dit sinds 2009 in 15 jaar af. Daarom ontvangt de minst-verdienende partner ieder jaar 6,67% minder heffingskorting. In 2012 ontvangt de minst-verdienende partner 26,67% minder algemene heffingskorting.