Als je ouder een uitkering heeft, word je studiefinanciering dan als loon gezien voor je ouder als je dat aanvraagt?

Dit kan volgensmij met een uitkering een nadeel worden vandaar dat ik het vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij geldt dit gewoon als inkomen, waarom niet? Wacht even op iemand die het zeker weet ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet beter als al het inkomen(inkomsten) wat door de zelfde voordeur gaat wordt gezien als inkomen en er gaat een bepaalt bedrag af ik dacht tot 23jaar iets van 4300 euro en de rest wordt bij inkomen geteld

Antwoorden (2)

Je studiefinanciering zal worden aangepast als je ouders een laag inkomen hebben. Dan hoeven ze geen bijdragen te leveren. Het wordt niet gezien als een inkomen van je ouders.
ronron1212
12 jaar geleden
De studiefinanciering is bedoeld om de student financieel te ondersteunen bij zijn/haar studie, is alleen voor de student bedoeld en wordt nooit bij het inkomen van ouders opgeteld.