Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer geld ontvangen belastingaangifte

Een aantal maanden geleden (maart) heb ik belastingaangifte gedaan. Nu heb ik deze week een brief gehad (voorlopige aanslag) met dat ik een x bedrag terug krijg. Wanneer kan ik uiterlijk mijn geld verwachten? Duurt dit nog maar een week of moet ik misschien nog wel een maand wachten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas op, het is en voorlopige aanslag, het is niet zeker of je het mag houden, wellicht moet je alles of zelfs meer terugbetalen. Zet het op en spaarrekening...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Binnen een week, maar het is een voorlopige aanslag overeenkomstig je eigen niet gecontroleerde aangifte en dus nog niet beoordeeld.
Bij vragen en uiteindelijk gebleken gegronde kritiek van de belastingdienst zou kunnen blijken dat je het ontvangen bedrag, verhoogd met rente, moet terug betalen.
Dus reken je zelf niet te rijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (1)

Als je aangifte voor 1 mei binnen was bij de belastingdienst dan heb je je geld voor 1 juli.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
als je de voorlopig aanslag al ontvangen hebt (en dat is zo) dan is jouw antwoord veel te algemeen. Het geld heb je dan binnen een week binnen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding