Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik invullen als mijn jaar/verzamelinkomen bij aanvraag zorgtoeslag als ik dit niet weet?

Ik heb jaren in het buiteland gewoond voordat ik terug kwam naar Nederland, en heb dus ook al een paar jaar geen belastingaangifte gedaan hier, moet ik schatten wat ik die aantal maanden van 2016 dat ik terug in Nederland ben voor inkomen heb of willen ze ook inkomen dat ik in het buitenland had weten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

U moet als inkomen uw wereldinkomen opgeven. Uw wereldinkomen is uw totale Nederlandse en niet-Nederlandse inkomen samen. Dit is dus het inkomen dat u in of vanuit Nederland hebt, en daarbij opgeteld uw niet-Nederlandse inkomsten (bijvoorbeeld uw arbeidsinkomen of vermogen in een ander land dan Nederland).

Met wereldinkomen bepaalt de Belastingdienst de definitieve hoogte van uw zorgtoeslag. De toeslag die u elke maand krijgt is een voorlopig bedrag.
(Lees meer...)
fisbel
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding