Wanneer stelt de bank vragen?

Stel je krijgt in 1 maand in totaal 2000 euro gestort op je bankrekening. Moet je er dan op rekenen dat de bank vragen gaat stellen? Of de belasting?

Toegevoegd na 15 seconden:
Gestort van derden*

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Nee, bij 2000 euro nog niet. Pas bij een of meerder transacties met een totale waarde van 25.000 euro is sprake van een mogelijke 'verdachte transactie' en heeft de bank meldplicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De bank stelt daarover geen vragen. Stortingen boven de € 15.000 moeten gemeld worden.
ronron1212
12 jaar geleden
Niet bij zo'n bedrag, dat jij aangeeft. Veel salarissen en pensioenen komen de 2000 euro per maand te boven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bank informeert dan de fiscus niet, want de bank heeft geen meldingsplicht. Dus de fiscus weet van niets.
Dus er lijkt mij geen probleem te zijn.
Als de fiscus je vraag zou zien zouden ze wel eens achter hun oren kunnen krabben vooral als het elke maand gebeurt en ze je identiteit kennen.
Missschien bedoel je dat iemand geld overmaakt i.p.v. geld in contanten stort, zoals je in je vraag stelt.
Daarmee is het "probleem" anders dan je het voorstelt in je vraag.