Aangifte 2010 doen op de computer zonder DigiD, mogelijk?

Ik heb net DigiD aangevraagd kom ik erachter dat ik DigiD nodig heb en dat duurt 5 dagen. Is er een andere mogelijkheid op de pc om aangifte te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet.

Je kan wel nog steeds op papier aangifte doen:

http://www.belastingdienst.nl/particulier/aangifte2010/aangifte_2010/aangifte_2010-33.html#P364_30536

Maar handiger is om even uitstel aan te vragen (dat moet dan voor 1 april binnen zijn), dat kan gelukkig ook zonder DIGID, zie onderstaande link.

http://www.belastingdienst.nl/particulier/aangifte2010/aangifte_2010/aangifte_2010-37.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je!

Andere antwoorden (3)

Nee, zonder digid kan je niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan niet zonder DigiD. Maar dat is geen probleem, want je kunt ook uitstel aanvragen. Dat lukt natuurlijk niet digitaal (heb je ook DigiD voor nodig) maar wel telefonisch of schriftelijk. Uitstel wordt altijd verleend als dit wordt aangevraagd.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan onder voorwaarden ook zonder DigiD.
Ja uitstel vragen, telefonisch en gratis bij de Belastingtelefooncomputer bij 0800 0543 (met sofi/BSN). Je krijgt dan uitstel tot 1 september.

Nog steeds is het mogelijk om via internet belastingaangiften (en zorg- en huurtoeslagaanvragen) op te stellen en in te sturen zonder DigiD.
Je doet dat via de HUBA-organisaties. (HUBA is Hulp Belastingaangifte).
Dat zijn organisaties zoals werknemersorganisaties, ook wel vakbonden genoemd, en ouderenorganisaties die, gefaciliteerd door de Belastingdienst, aangiften verzorgen.
Dat gebeurt door vrijwilligers.
Ze krijgen elk jaar een belastingcursus van 4 weken van eigen deskundigen.
Over 2009 heeft de grootste ruim 300.000 aangiften ingediend bij de Belastingdienst.
Ze hebben hetzelfde aangifteprogramma als de Belastingdienst maar met een door de belastingplichtige zelf te kiezen 5cijferige pincode ter identificatie.
Vind ik voor belastingen handiger dan DigiD, want dat vervalt na verloop van tijd als je het niet gebruikt.
Voor die aangiften geldt dat die organisaties tot 1 mei mogen doorgaan (dus voor de Belastingdienst nog tijdig tot die datum i.p.v. tot 1 april).
Vooral voor eerste keer aanvragen zorgtoeslag (2010) kan dat handig zijn als je nagelaten hebt om uitstel aan te vragen.
Je moet wel lid zijn.
Dat kost de eerste 6 maanden circa € 25.