Woon tijdelijk met kids in huurhuis. Kan me daar niet inschrijven (GBA) ivm hypotheekrenteaftrek verhuurder. Hoe krijg ik toch max opvangtoeslag e.d.?

Toegevoegd na 6 dagen:
kan ik op oude adres ingeschreven blijven en toch eenoudertoeslag, max kindertoeslag e.d. krijgen?
En wat als ik bij vrienden logeer? Dan sta ik daar toch ook niet in gba ingeschreven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat betekent dus dat jouw huurder fraudeerd! Hij krijgt hypotheekrente aftrek en ook nog eens de huur, dat noem ik nu een huisjesmelker. Dat is wel een lastige situatie. Wat is voor jou belangrijk? Heb je de ma. opvangtoeslag e.d. echt nodig of kun je ook zonder. Je kunt je natuurlijk in de gemeente laten inschrijven en dat zal in de toekomst wellicht gevolgen kunnen hebben voor de verhuurder OF je gaat op zoek naar een nette verhuurder en regelt alles correct. Dan slaap je ook wat beter denk ik. Ik verhuur zelf ook mijn appartement en heb geen hypotheekrente maar daarvoor in de plaats krijg ik wel huur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
afh. van de hoogte van de huur die jij betaald hoeft de ontvangen huur helemaal niet nadelig te zijn voor de verhuurder. Als je maar 1 huis verhuurd valt e.e.a. onder particuliere verhuur en hoef je dit zelfs helemaal niet op te geven. Op dit moment is er ook een regeling t.a.v. 2e woning.
Voor een goed antwoord op je vraag is dus wel wat meer info nodig.