Ik heb in 2010 €3000 euro moeten betalen aan mijn rij instructeursopleiding, mag ik deze kosten opgeven bij mijn belastingteruggaven?

Ik heb een verzamelinkomsten van €23,577

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Studiekosten mag je opgegeven als er door je studie een inkomstenverbetering te verwachten is. Je moet wel boven de drempel uitkomen, voordat je studiekosten mag aftrekken.
13 jaar geleden
Als je in 2010 € 3.000 (inclusief de bijkomende kosten, zoals bij voorbeeld vervoer naar de lesplaats, boeken en studiemateriaal) hebt betaald om rij-instructeur te worden is dat bedrag aftrekbaar, min de algemene drempel voor studiekosten van € 500.
Voorwaarde is wel dat je die opleiding volgt met de bedoeling en een redelijke kans dat je er een inkomen uit gaat krijgen.
Met je verzamelinkomen van € 23.577, krijg je na aangifte - als er de juiste belastingbedragen zijn ingehouden - , 41,95 % van (€ 3000- € 500)= € 1.049 terug.
NB De opleider weet als het goed is, wat je in de praktijk naast het lesgeld kunt aftrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anonieme "min"naar?