Ik heb 2 brieven binnen met dagtekening 5 mei dat we geld terug krijgen maar nog niks gehad weet iemand of dat nog lang kan duren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Je zegt dat er in de brief staat: binnen 10 werkdagen na dagtekening, en die dagtekening is 5 mei.
De eerste werkdag daarna is 7 mei, dan tel je gewoon door: 8, 9, 10, 11 mei = 5 werkdagen.
Weekend overslaan, 14, 15, 16 mei = 8 werkdagen.
17 mei slaan we over want hemelvaart.
18 mei = 9 werkdagen, 21 mei = 10 werkdagen.

Ik zou erop gokken dat het geld in de loop van 21 mei op je rekening staat. Als het eerder is, valt het mee ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het komt in elk geval, dat is misschien al een meevaller :-)
Ik vermoed dat jij dan in de groep mensen zit waarmee ze een proef doen: direct een definitieve aanslag opleggen en (in dit geval) uitbetalen.
Anders had je tot juni moeten wachten.
fisbel
11 jaar geleden
Het hoeft absoluut geen definitieve aanslag te zijn.
Al een paar miljoen voorlopige teruggaven zijn uitbetaald of vastgesteld c.q. voorlopige aanslag (terugbetalen) is opgelegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zeg dan ook: ik VERMOED dat... Omdat doorgaans de betalingen ná vaststelling van de definitieve aanslag plaatsvinden, en je dan meestal je geld in juni krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij krijgen ook altijd gewoon het geld van de voorlopige aanslag uitbetaald. (overigens nu nog geen bericht gehad). De definitieve aanslag laat soms wel een jaar of (soms meer) op zich wachten. Zo hebben wij pas een paar maanden terug de definitieve aanslag 2010 ontvangen.