Hoe kan ik mijn inkomen wijzigen op www.mijntoeslagen.nl?

Ik ben gestopt met werken. Moet ik op www.mijntoeslagen.nl bij mijn nieuwe inkomen over 2014 0 invullen of moet ik hier het gezamenlijke inkomen van mij en mijn medebewoner invullen? Voor de berekening van de huurtoeslag wordt immers rekening gehouden met het toetsingsinkomen van jezelf en eventuele medebewoners.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Als er al een huurtoeslag loopt is het (geschatte) inkomen bekend. Van u, van uw eventuele toeslagpartner en van medebewoner(s) Hiertoe behoren ook kinderen. Het maakt niet uit of de kinderen meerderjarig of minderjarig zijn.

U kunt inloggen met uw Digid. (gebruikersnaam en wachtwoord) Vervolgens kunt u uw inkomen wijzigen. Hier dus op € 0 zetten. Als het inkomen van de toeslagpartner en/of medebewoner niet verandert, doet u hier niets mee. Het wijst zich verder allemaal vanzelf.

Bij het verzenden hoeft er voor u niet opnieuw ingelogd te worden. Verzenden en klaar.
Het hangt van de situatie af of een toeslagpartner ook moet inloggen.
Van te voren kunt u inloggen op mijntoeslagen.nl om te kijken hoe de gegevens staan geregistreerd (huur, inkomen e.d.)

Toegevoegd na 23 minuten:
Het lukt overigens ook nog steeds om een wijziging inkomen mondeling door te geven via de Belastingtelefoon. BSN bij de hand houden. Ter controle wordt meestal de geboortedatum gevraagd.

Toegevoegd na 58 minuten:
Gebruikt u de url in de bron hier beneden. Logt u a.u.b. niet in via de door u genoemde site hierboven. U wordt doorgelinkt naar: http://www.mijntoeslagen.nl/uw-toeslagen-in-2014/

Deze site met zogenaamde informatie staat vol type- en spellingfouten bijvoorbeeld: De toeslagen kunnen afzonderlijk toegekend worden en u moet voor iedere type toeslag voldoen aan specifieke eisen doe voor deze toeslag van toepassing is. Hoe vraagt ik deze toeslagen aan?

Het staat er echt.
Op een gegeven ogenblik wordt een e-mailadres gevraagd met username en password (…....) Met als bedoeling dat de site een discussienetwerk voor toeslagen zou zijn. Gelooft u het? Er zijn in elk geval 0 reacties te melden. De site is sinds gisteren 18 december in de lucht.
fisbel