Gaan de andere enveloppen bij de belastingdienst ook weg?

De blauwe enveloppen gaan weg bij de belastingdienst zodat je alleen maar electronisch kunt communiceren. Gaan de anderskleurige enveloppen voor de toeslagen ook weg?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eindelijk een financiële meevaller voor vele thuis wonende bejaarden, namelijk degenen die geen computer hebben: geen belastingaanslagen meer ontvangen!

Het beste antwoord

De mededeling was dat je in de toekomst alleen maar via de electronische weg met de belastingdienst kunt communiceren, dus ja dan gaan ook de andere enveloppen weg.
Ook de belastingdienst wordt papierloos.
Het doen van aangifte op papier was al niet meer mogelijk en nu gaat ook de papieren uitnodiging ook weg. Omdat de verplichting van de belastingdienst om per papier met de burger te communiceren in de wet stond was hiervoor een wetswijziging voor nodig.
Omdat dit voor vele mensen een zeer grote stap is zal het wel 2 jaar duren voor dat geen papier door de belastingdienst meer verstuurd zal worden.

Meer info zal de belastingdienst in het komende jaar geven. Zie ook de mededeling op de site van de belastingdienst zelf.

Ik ben geen medewerker van de belastingdienst zelf, maar ik help wel de mensen bij electronische doen van de aangifte, dus ik weet dat vele mensen veel moeite hebben om de aangifte te doen en het doen van de aangifte electronische is voor sommige een stap te ver. Maar voor sommige maakt het juist het leven simpeler. Want nu kan de blinde medemens weer zelf aangifte doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
fisbel
8 jaar geleden
U bent verkeerd geïnformeerd t.a.v. de aangifte inkomstenbelasting. Dat kan nog steeds op papier. Ook voor belastingjaar 2015 en 2016.
De M-aangifte en de F-aangifte kunnen nog steeds uitsluitend op papier. En dit jaar - 2014 kon door een bug in het systeem de aangifte van de overgebleven partner (na overlijden partner) uitsluitend op papier worden gedaan. Met de P-aangifte en de F-aangifte voor de overledene. Em voorhanden zijnde Digid of machtigingscode verhielp dit euvel niet.