Wat kan een dief met mijn pinpas?

Als iemand mijn pinpas heeft zonder geld erop met mijn pincode voor een week lang en daarna blokkeer ik hem, wat kan diegene dermee doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Bankieren
6.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goed zo! niets erop, dus niet pinnen in ieder geval.
Amadea
6 jaar geleden
Hoe kan een dief van jouw bankpas nou weten welke pincode jij hebt? Bewaar je die in je portemonnee, hoe onverstandig?!
Ritsuka
6 jaar geleden
Waarom zou je het pas na een week blokkeren en niet gelijk?
paulus811
6 jaar geleden
Geen geld op de rekening betekent niet automatisch niet kunnen pinnen. Bij veel rekeningen mag je 'in de min'.

Antwoorden (3)

als hij jou pincode heeft kan hij je pinpas bewaren en pinnen waar neer er weer geld opstaat, als je het overmaakt naar een andere pinpas die ook van jou is en je laat de gestolen pinpas leeg, dan heeft hij er niets aan
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Stel je voor nu laat ik het de hele week leeg laat en als ik hem na een week blokkeer en dan een nieuwe pas en pincode krijg van mijn bank ens. Kan hij der dan nogsteeds geld vanaf halen nadat ik mijn nieuwe pinpas en pincode heb?
Ritsuka
6 jaar geleden
Als jij een nieuwe pas hebt, dan is de oude automatisch geblokkeerd.
Als er niets op de rekening staat en je hebt ook niet de mogelijkheid rood te staan kan een dief niets met je pas doen. Als je pas nu is geblokkeerd zoals je aangeeft krijg je een nieuwe pas. Als je bij de blokkade aangeeft, dat je een nieuwe pincode wilt vervallen de mogelijkheden van de oude pas helemaal.
Voor de zekerheid even bellen met je bank. Jouw bank heeft ook de bankpasnummers hetgeen b.v. belangrijk kan zijn bij internetbankieren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De persoon kan met je pas met pincode ook internetbankieren ( mits hij een reader van de bank heeft of regelt). Hij kan dan ook toegang hebben tot je andere rekeningen ( bijv je spaarrekening). Er is dus meer ogelijk dan alleen de pinoptie.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Met een kinderpas kan dat niet toch?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Met een gewone pinpas (betaalpas) kan men contactdoos betalen tot € 25,-- zonder gebruik van een pincode als er een WiFi logo op staat.
Pinpas kwijt? gelijk blokkeren en contactdoos betalen op de site uitzetten.
https://www.ing.nl/particulier/betalen/passen/betaalpas/contactloos-betalen-met-uw-betaalpas/index.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankzij de spellingcontroleur staat er tweemaal contactdoos, dat moet zij contactloos.