Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Fietsen. Vragen over auto's, boten, brom- en snorfietsen, motorfietsen, openbaar vervoer, post en pakketten, vliegtuigen en vrachtwagens en transport vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Krijg ik mijn gestolen fiets terug?

Ok, even een de zaken op een rijtje:
- Mijn fiets is gestolen (met slot open)
- We hebben aangifte gedaan
- 3 maanden later zie ik iemand op mijn fiets fietsen, direct er achter aan gegaan, en de politie gebeld.
- Diegene die fietste op mijn fiets heeft de fiets gekocht van iemand.
- De fiets is op het bureau gezet, en de ''fietser'' wordt gehoord. Ze zeiden dat ze gaan onderzoeken/kijken of de dader in beeld was.
- tot nu toe niets gehoord van de politie...

Nu is de vraag, is het vast en zeker dat ik de fiets krijg, ook al is hij doorverkocht? We hebben factuur, framenummer, dus voldoende bewijs. Staat overigens ook op de aangifte....

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Fietsen

Wat doen als fiets niet of nauwelijks gerepareerd wordt?

Wij hebben in maart 2021 online een elektrische fiets (Voque Elite) gekocht en een Comfort Servicepakket afgesloten. Nu is de fiets al een aantal keren met ontzettend veel moeite opgehaald door de aangesloten fietsenmaker omdat de fiets steeds uitvalt, maar we krijgen steeds maar een matige oplossing waardoor de fiets steeds hetzelfde probleem blijft houden. Het scherm valt steeds uit en de accu gaat erg snel leeg. Nu is de fiets twee weken terug wéér opgehaald na lang wachten en een moeilijk bereikbare fietsenmaker en er is via e-mail een andere accu beloofd. De fiets is uiteindelijk bij ons afgeleverd met precies dezelfde accu die erop zat, dus helemaal geen andere accu. Wij hebben gebeld met de fietsenmaker en de zeer onbeschofte medewerker die we aan de telefoon hadden zei doodleuk dat het eigenlijk maar gewoon ons eigen probleem was. De fiets kan inmiddels wéér niet op gefietst worden omdat hij steeds uitvalt. Wij hebben via verschillende wegen geprobeerd contact te krijgen maar ze geven geen gehoor meer, alleen via whatsapp, waar wij echt verschrikkelijk aan het lijntje worden gehouden. We krijgen korte antwoorden of pas dagen later en wij hebben niet het idee dat zij bezig zijn naar een oplossing te zoeken. Wat kunnen wij hier nou mee doen? Kunnen wij niet gewoon ons geld terugkrijgen en ergens anders een fiets kopen die wel naar behoren werkt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Fietsen
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing