Welke maat fiets heb ik nodig als ik 1.70m lang ben?

Ben zelf 1.70 lang. Welke is geschikt voor m’n lengte

een jaar geleden
in: Fietsen
1.6K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Heeft vooral te maken met je beenlengte en die kan verschillen, ook al ben je even lang.
Inekez1
een jaar geleden
Ligt er ook aan wat voor fiets en hoe/waar je die wil gaan gebruiken.
Om te mountainbiken kun je beter een maat kleiner nemen en ook als je veel in de stad fietst waar je steeds moet stoppen of afremmen en optrekken en/of scherpe bochten maken. Dan ben je op een kleiner frame veel wendbaarder en kun je makkelijker je gewicht verplaatsen om even snelheid te maken.
Voor lange / snelle ritten is een wat groter frame juist fijner. Zadelpen kan natuurlijk makkelijk hoger en lager. Zadel kan ook naar voren en achter op de zadelpen. En je kunt eventueel een andere stuurpen monteren waardoor je stuur wat hoger, lager of verder naar voren of naar achteren geplaatst kan worden. Zo kun je verschillende maten frame passend maken voor jouw lichaam.

Antwoorden (1)

165 – 170 cm fietsmaat frame :51 – 53 cm
berekenen:➧ Trek je schoenen uit
➧ Sta met je voeten ongeveer 20 cm uit elkaar
➧ Meet de lengte van je binnenbeen (grond tot aan kruishoogte)
➧ Bereken vervolgens de juiste frame maat
Stadsfiets / transportfiets / omafiets / moederfiets:

➧ binnenbeenlengte in cm x 0,66 = framemaat
een jaar geleden