welk vet moet ik gebruiken op de ketting van mijn (electrische) fiets nadat ik hem met een sopje heb gereinigd van aangekoekt wintervuil?

verder loopt ie niet meer helemaal lekker na het vieze weer. net of er af en toe een tandje overslaat en ik hoor m alsmaar herrie maken. na t schoonmaken wel wat minder maar toch.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

er is speciaal vet voor te krijgen in de tweewieler zaak maar zelf gebruik ik een spray (siliconespray) dik vet smeer ik er persoonlijk nooit op omdat hier juist zand en vuil aan blijft plakken zodat de hele boel gaat kraken en knarsen. als de ketting van het tandwiel afschiet is het wellicht verstanding de spanning van de ketting eens nader te bekijken, en wat de staat is van het tandwiel. (een slappe ketting kan tandjes overslaan van het tandwiel, en door een verkeerde spanning van de ketting kan het tandwiel zodanig slijten dat een ketting niet genoeg grip heeft)

Vraag bij je fietshandelaar om een spuitbus kettingvet.

WD-40. Dat kun je overal voor gebruiken. Voor je fietsketting, voor je motorfiets en zo nog vele andere dingen. Het zit in een spuitbusje. Als je het achterwiel optilt en je tijdens het spuiten de trappers ronddraait komt het helemaal goed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100