Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welk vet moet ik gebruiken op de ketting van mijn (electrische) fiets nadat ik hem met een sopje heb gereinigd van aangekoekt wintervuil?

verder loopt ie niet meer helemaal lekker na het vieze weer. net of er af en toe een tandje overslaat en ik hoor m alsmaar herrie maken. na t schoonmaken wel wat minder maar toch.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
813

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

er is speciaal vet voor te krijgen in de tweewieler zaak maar zelf gebruik ik een spray (siliconespray)

dik vet smeer ik er persoonlijk nooit op omdat hier juist zand en vuil aan blijft plakken zodat de hele boel gaat kraken en knarsen.

als de ketting van het tandwiel afschiet is het wellicht verstanding de spanning van de ketting eens nader te bekijken, en wat de staat is van het tandwiel.

(een slappe ketting kan tandjes overslaan van het tandwiel, en door een verkeerde spanning van de ketting kan het tandwiel zodanig slijten dat een ketting niet genoeg grip heeft)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vraag bij je fietshandelaar om een spuitbus kettingvet.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
WD-40. Dat kun je overal voor gebruiken. Voor je fietsketting, voor je motorfiets en zo nog vele andere dingen. Het zit in een spuitbusje. Als je het achterwiel optilt en je tijdens het spuiten de trappers ronddraait komt het helemaal goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe doe je dat met slechts twee handen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je fiets op z'n kop zetten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding