Ja het wordt al opgemerkt dat de stang van de herenfiets als irritant wordt ervaren, ja als je wat ouder bent kan ik me dat wel voorstellen. Anders ook wel maar toch een stuk minder, zolang je toch een klein beetje soepel bent hoeft die stang toch geen probleem op te leveren. Bovendien vind ik een herenfiets toch wel een stuk stabieler.
Nu is het wel zo dat inderdaad die opoefietsen erg populair zijn geweest, want ik zie ze toch wel een stuk minder door jongens/mannen gebruikt worden dan een aantal jaren terug. En die fietsen waren/zijn natuurlijk veel goedkoper, maar kwalitatief zijn ze natuurlijk (over het algemeen) niet te vergelijken met een "gewone" fiets.
Verder neemt het gebruik van electrische fietsen spectaculair toe en hoewel die ook in herenmodellen worden geleverd is het toch wel erg opvallend dat hier veel meer damesmodellen worden aangeboden. En het onderscheid hierbij vervaagt dus steeds meer.
Ik zie trouwens zelf wel degelijk regelmatig, overigens over het algemeen meer de wat sportievere stoerdere, meiden/vrouwen op herenfietsen rijden. Maar inderdaad (heel wat minder) dan andersom jongens/mannen op damesfietsen.
Daarbij één kanttekening, meisjes/vrouwen rijden natuurlijk wel op (heren) racefietsen.