Wat doen als fiets niet of nauwelijks gerepareerd wordt?

Wij hebben in maart 2021 online een elektrische fiets (Voque Elite) gekocht en een Comfort Servicepakket afgesloten. Nu is de fiets al een aantal keren met ontzettend veel moeite opgehaald door de aangesloten fietsenmaker omdat de fiets steeds uitvalt, maar we krijgen steeds maar een matige oplossing waardoor de fiets steeds hetzelfde probleem blijft houden. Het scherm valt steeds uit en de accu gaat erg snel leeg. Nu is de fiets twee weken terug wéér opgehaald na lang wachten en een moeilijk bereikbare fietsenmaker en er is via e-mail een andere accu beloofd. De fiets is uiteindelijk bij ons afgeleverd met precies dezelfde accu die erop zat, dus helemaal geen andere accu. Wij hebben gebeld met de fietsenmaker en de zeer onbeschofte medewerker die we aan de telefoon hadden zei doodleuk dat het eigenlijk maar gewoon ons eigen probleem was. De fiets kan inmiddels wéér niet op gefietst worden omdat hij steeds uitvalt. Wij hebben via verschillende wegen geprobeerd contact te krijgen maar ze geven geen gehoor meer, alleen via whatsapp, waar wij echt verschrikkelijk aan het lijntje worden gehouden. We krijgen korte antwoorden of pas dagen later en wij hebben niet het idee dat zij bezig zijn naar een oplossing te zoeken. Wat kunnen wij hier nou mee doen? Kunnen wij niet gewoon ons geld terugkrijgen en ergens anders een fiets kopen die wel naar behoren werkt?

een jaar geleden
in: Fietsen
1.7K
tinus1969
een jaar geleden
Je hebt de fiets niet gekocht bij deze fietsenmaker?
ronron1212
een jaar geleden
Klantenservice al eens gebeld
https://www.superfietsen.nl/service/
Jasminaelizabeth
een jaar geleden
Ik heb de fiets gekocht bij Fietsoptimaal.nl en als er wat met de fiets zou zijn dan zou hij opgehaald en teruggebracht worden door een aangesloten fietsenmaker omdat een servicepakket erbij hebben genomen voor 16 euro per maand. Zoals ik al in mijn verhaal heb verteld is er heel vaak geprobeerd contact te leggen via verschillende wegen.
TurfGraver
een jaar geleden
Klacht indienen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Fietsoptimaal benaderen en je klacht daar neerleggen, daar heb jij de fiets gekocht zij moeten die service verlenen of het nu een fiets van 500 of 5000 euro zou zijn.
Dan zorgen hun maar voor een andere en betere fietsenmaker.
Jasminaelizabeth
een jaar geleden
Fietsoptimaal is degene die alleen via whatsapp reageert en ons zo aan het lijntje houdt, vandaar dat ik wil weten wat ik nog meer kan doen want bij Fietsoptimaal en de fietsenmaker komen wij geen steek verder.
TurfGraver
een jaar geleden
Eerst formeel een klacht indienen (zie algemeen voorwaarden).
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik weet niet waar je woont maar een telefoonnummer staat op hun site.
Het zou niet mijn fiets moeten zijn want ik had'm allang opgeladen en naar Hardenberg gereden.
Zoiets ook aleens gehad met een vaatwasser en werd snel opgelost dat ik vooraf belde met de mededeling dat ik naar .....zou komen rijden en de vaatwasser door de ramen heen zou gooien.
Het mag niet maar soms wordt je ertoe gedwongen.

Antwoorden (1)

Ik zou de verkoper van de fiets een aangetekende brief sturen waarin je de problemen uitlegt en ze vervolgens (bijvoorbeeld) twee weken de tijd geeft om de fiets goed te repareren en als zij hier niet aan voldoen, dat je dan de koop wil ontbinden, dus jij je geld terug en dan kunnen zij de fiets weer komen ophalen.
een jaar geleden
ronron1212
een jaar geleden
@Pommerd lijkt met lastig geld terug ze hebben de fiets al meer dan een jaar.