Wat is een gezonde snack die je veelvuldig kan eten?

Als ik zit te studeren snack ik graag tussendoor.. Maar ik eet gezond, dus snoep e.d. wil ik niet, ik zoek dus een gezonde snack waarvan je veel kan eten :)

Toegevoegd na 35 seconden:
(Komkommer en worteltjes 'ken' ik al) Ik zoek dus iets kleiners/meer..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

* gedroogde ongezwavelde rozijn,abrikozen en cranberries, * zonnebloempitjes, * blokjes verse kokosnoot, * granaatappelpitjes, * stengels bleekselderij met Philadelphia, * zoute sticks, * geroosterde kikkererwten,waarvan hier het recept: * groot blik kikkererwten,uitgelekt, * flinke scheut olijfolie, * zout, * peper en/of cayennepeper, * paprikapoeder. Verwarm de oven voor op 150 graden C. Bekleed de bakplaat van de oven met bakpapier. Meng in een kom de kikkererwten met de olijfolie,peper en/of cayennepeper en de paprikapoeder. Strooi de kikkererwten uit over de bakplaat en rooster ze in het midden van de oven gedurende 45 minuten,kijk dan of ze droog genoeg zijn,rooster ze zo nodig nog een paar minuutjes.

Als je gezond wilt snoepen raad ik je rauwe wortels of radijsjes aan

Studentenhaver. Zit wel vet in. Alle soorten fruit en ongezouten noten. Gepofte rijst. Echt veel van dit alles eten is natuurlijk nooit goed.

Olijven.

gewoon fruit.

Alle fruit en rauwkost is 'goed', waarbij je bij fruit wel moet opletten want suiker kan ook behoorlijk aanzetten. Beter is echter je aan te leren NIET de hele tijd te eten, want je voedt wel je ' eetreflex' , vooral lastig als je niks gezonds in huis hebt, en je hebt voortdurend je maag vol, terwijl die best even mag knorren. Gepofte rijst, cornflakes en dergelijke zijn ook dingen die je redelijk gezond tussendoor kunt eten, mits met mate. Een beter idee is het wellicht veel thee, koffie en water te drinken. Houdt je mond en handen ook bezig en zet minder snel aan. (Tenzij je er vier klontjes suiker in doet natuurlijk, dan is het weer niet zo handig).

maak een lekkere fruitsalade ..dat kan je onbeperkt eten of cruesli.. je hebt overigens ook koeken zonder suiker.. en je kan ook wat hartigs nemen

Varieer eens met ongebrande noten en gedroogd fruit. Noten bevatten veel eiwitten, goede vetten en is licht verteerbaar. Gedroogd fruit bevat veel vezels en ijzer. Bovendien heb je bij deze twee snacks niet het gevoel dat je door moet blijven eten.

walnoten selderij snoeptomaatjes plakjes roggebrood.

Verse soep, mag je zoveel van drinken als je wil.

rauwe paprika, bleekselderie en kerstomaatjes.

Augurken, paprika, amsterdamse uitjes.

Tommies! Heerlijke Snacktomaatjes.

*Popcorn (met zout) maken: beetje olie in een pannetje, bodempje popcornmais erin, deksel op de pan, verhitten tot ze gaan poppen, dan vuur laag en vuur uit als het poppen minder frequent wordt. Zout erop ... schudden, nogmaals zout en schudden .... mjammie! Lekkere grote hoeveelheid, niet teveel calorieën, wel redelijk wat zout, dus goed bij drinken. Je hebt ook zakjes met magnetronmais, die zijn heerlijk en goed gezouten (niet teveel). *Kaas in hele kleine stukjes snijden: Neem een dikke plak kaas (net zoveel als waarmee je een boterham zou beleggen) en snijd hier hele kleine stukjes van. Elk stukje heeft toch veel smaak en je doet er lang mee omdat het er zoveel zijn. Aantal calorieën valt mee als je niet een te dikke plak neemt. *Mais uit blik: Open een blikje mais en eet ze stuk voor stuk op (300 cal. per blik). Er zijn natuurlijk nog gezondere en magerder snacks, maar die zijn al genoemd. Toegevoegd na 1 minuut: magnetronmais moet zijn magnetronpopcorn

japanse mix

broodje gezond.

Leer je zelf id niet aan om constant te eten. Spreek met je zelf af hoelang je studeert.. neem een pauze met een lekker kopje soep (is lekker warm, en verantwoord, bv tomaat), laat het even zakken en ga verder met studeren. Een kopje thee er bij is ook lekker. Ik kreeg het van het stil zitten tijdens studeren altijd snel koud....

Een RolMops is jouw snack.....

Een appel is heel gezond en kun je veelvuldig eten.

ik doe het volgende : ik maak een lekkere dipsaus met yoghurt, een klein beetje mayonaise (maar dat hoeft niet natuurlijk , wat olijfolie of zo is ook goed), beetje kruidenzeezout. dan doe ik er een andere smaakje bij : soms peterselie en knoflook, of kerriepoeder (of kerriepasta),of ik plet groene peperbollen en doe die erbij met zwarte peper of ik neem geplette blauwe kaas eventueel met wat gehakte amandelschilfers etc... Wat kan je daar in dippen? -rauwe groenten : witlof, tomaatjes, sla of idd de gekende komkommer en wortel. -krakend vers stokbrood (ev. extra belegd met wat waterkers) - falafelballetjes (kan je kopen in kant en klaarmix en koud of warm eten). - fetakaas - gekookte aardappelen en wellicht nog veel meer....

je kan ook gewoon een fles water naast je zetten, dat stilt ook de trek en je komt er niet van aan ;-)

Druiven, rozijnen, crackers, stukjes appel...

Als je de snack zelf maakt , bijvoorbeeld een groentekroket of goede rundvleeskroket, en je bakt die in goede onverzadigde olie, kun je die zoveel eten als je wilt. Een gebakken visje, gepofte mais, chips etc. etc. Maak het vooral zelf, dat scheelt je al minstens de helft in de hoeveelheid zout en je kan een goede, gezonde olie kiezen waar je e.e.a. in bakt. Niets aan de hand dan.

Crackers! En daarop kan je smeren: - lunchsalades - sandwichspread (jammie :D ) - dunplakje komkommer met kaas/ham overheen. En verzin nog veel meer. Het is een lekker tussendoortje en ook gezond :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100