Zijn er landen waar geen brood gegeten wordt?

Brood is 1 van de oudste voedselvormen.. dus in veel landen is dit onderdeel van de dagelijkse maaltijden..
Zijn er landen die traditioneel geen 'dagelijks brood' hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Ik denk dat er meer landen zijn waar geen brood wordt gegeten dan wel.

Azië, Zuid Amerika, Grote delen van Afrika wordt niet of nauwelijks brood gegeten. Brood wordt gemaakt van graam en graam wordt veel verbouwd in Europa, Noord Amerika en Rusland.

Brood wordt dus veel in Europa en Noord Amerika gegeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In Azië eten ze rijst.
Ook bij het ontbijt, dus brood is daar niet gebruikelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat de inuit (eskimo's) het heel lang zonder brood hebben gedaan.

Toegevoegd na 7 minuten:
ook de masai in kenia stonden bekend om hun dieet van vlees, bloed en melk, maar of dat nog zo is?
13 jaar geleden
Veel Colombianen eten 's ochtens rijst ipv brood en restjes van de vorige dag.
Chinezen eten nauwelijks brood.

Toegevoegd na 5 minuten:
Al hebben de chinezen wel "manzou" wat we hier kennen als "bapao"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nepal eten ze s'morgens een soort pannekoek van maismeel en de rest van de dag rijst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In centraal en zuidelijk Afrika maken de gewone mensen maïspap. Omdat brood er een luxe-product is kunnen ze het zich niet veroorloven.
In Zuidoost-Azië vormt niet brood, maar rijst het alledaagse voedsel. Het klimaat is zeer geschikt voor de rijstteelt. Rijst is ook een graansoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je brood bedoelt zoals in: " een halfje bruin" dan vallen veel landen af. Als je bedoelt brood in de vorm van graan gemengd met water met of zonder gist of desem gebakken, dan komen er veel landen bij. Heel lekker dat Indiaase naanbrood,
anneliez