Wijn hoort in een wijnglas maar waarom?

IK weet dat het met de smaak te maken heeft maar hoe werkt dat dan precies. Wijn is toch wijn en blijft wijn al doe je het in bv een bierglas?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb het hier over een rode wijn. 1. De wijn hoort in een mooie grote tulp geschonken te worden. Het glas moet ook een mooie lange, maar niet te lange steel te hebben. De rode wijn die ik drink komt altijd uit het alentejo gebied Portugal. 2. Schenk het glas zo’n kwart vol, houd het een beetje voorover, zodat de wijn bijna de bovenkant van het glas raakt. Dan kun je de kleur en helderheid van de wijn mooi zien. Ik zelf houd van een mooie diepere rode. Pak het glas met duim en wijsvinger onder bij de steel tegen de voet vast, en draai de wijn rond zodat hij weer bijna tegen de rand aankomt. Kijk gelijk als je stopt of de wijn lekker tegen het glas blijft plakken, en zet de kelk gelijk aan de neus en snuif. De geuren van de wijn komen zich gelijk tegen jou snuivertje melden, ieder heeft zijn geuren zelfs het eikenhouten vat waar hij eventueel ingezeten heeft kun je ruiken. 3. Slurp ja slurp nu een beetje wijn in de mond en blijf in de mond ook nog een beetje slurpen en laat het dan heel langzaam naar binnen verdwijnen de nasmaak moet toch wel een tijdje aanwezig blijven. Nou dan hebben we het meeste wel gehad. Gezondheid!

Het lekkerste wijntje dat ik gedronken heb is bij een Franse boer in een frisdrankbeker.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100