Paprika ruikt naar soort van gas, wat kan dit zijn?

Paprika die we willen gebruiken voor een maaltijd..
Is het gevaarlijk of niet, kunnen jullie vertellen waar die geur van is?

Toegevoegd na 10 minuten:
De parika ziet er wel goed uit...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (5)

als het naar een gas ruikt kan het zijn dat ie aant bederven is, dus nee ik zou het niet eten hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met gas bedoelt het gas wat uit je gasfornuis komt moet je het zeker niet gebruiken.

Een paprika zal eerst slap en rimpelig worden voor hij echt oneetbaar word.

Toegevoegd na 1 minuut:
of misschien zit er iets op de paprika dat naar gas ruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snijd de paprika voor alle zekerheid eens open. Misschien zie je dan dat het rottingsproces is begonnen. Een verse paprika hoort niet naar een of ander gas te ruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een normale geur van paprika. Alle pepers ruiken een beetje naar 'gas'.

Veel groentes bevatten gassen. Dat merk je ook als je het hebt gegeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat luchtje komt van ethyleengas, dat door groente en fruit op natuurlijke wijze wordt geproduceerd. Kan dus geen kwaad.