Is het beter (gezonder) een appel of peer met schil te eten?

in/onder de schil zouden juist de betere eigenschappen zich bevinden..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Volgens deze site ligt het juiste antwoord in het midden, het hangt dus van de vrucht af of de vitamines onder de schil geconcentreerd zitten of juist niet:

Bronnen:
http://www.agf.nl/nieuwsbericht_detail.asp...

Dat klopt. De meeste vitamines van een vrucht zitten vlak onder de schil. Dat geldt ook voor bv aardappels trouwens. Dus goed wassen en met schil en al eten is het gezondst.

Als het een biologisch gekweekte appel of peer betreft wel. Toegevoegd na 1 minuut: Ondanks dat biologisch fruit niet met pesticiden is bespoten kun je het fruit voor consumptie beter wel even wassen. Je weet nooit wie er allemaal met vieze vingers aan gezeten heeft, voor jij het kocht.

het is inderdaad gezonder om een appel of peer mét schil te eten,want die bevatten noodzakelijke en gezonde vitaminen (peer: b.v. kalium en pectine) en appels bevatten vitamine C en ook nog anti-oxiderende middelen.

Ja, goed afwassen en oppoetsen tot ze glimmen, dan zijn ze op hun best. Uit de koeling vind ik ze nog lekkerder dan op kamertemperatuur.

ik dacht dat je beter peer en appel met schil kunt eten omdat hier de meeste vitamines zitten, echter vertelde mij de peuterspeelleidster dat dit achterhaald is en dat je beter kunt schillen.

Onder de schil (Het is al gezegd) bevinden zich de meeste vitaminen. Ook is gezegd dat je bij bespoten fruit daar ook meer gif aantreft. Daarom bij voorkeur biologisch. Nog niet gezegd: voor kleine kinderen of voor mensen met (over) gevoelige darmen, kunnen schilletjes fikse krampen veroorzaken. Vooral schillen van peren kunnen enorm hard zijn en kinderen kauwen `(vaak) nog niet zo intensief.Dat kan (minder leuke) gevolgen hebben voor de onvolgroeide of kwetsbare darmen. Matig dus!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100