Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang moet je minstens over een fles van 40 graden doen om niet in een coma te geraken?

Dus hoelang moet ik er minstens over doen om whiskey of vodka van 40 graden (40% alcohol) om niet in een coma te geraken? Op 6 uur leegdrinken=coma? Op 10 uur rustig opdrinken = coma?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
3.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
40 graden?? Volgens mij ben jij al flink begonnen met kantelen, of niet :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor, hoe heet dat dan: 40% op de fles, hoe noem je dat? 40 procent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelfs in nuchtere toestand denk ik dat 40% hetzelfde is als 40 graden, is dat dan niet zo? In Belgie zeggen wij dat toch zo... dat is een fles van 40 graden... hollanders nie dan en ik ben nie zat nu hoor... echt nie!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

als je verantwoord wilt drinken van je vodka dan zou ik het bij 1 neutje per dag laten.hoewel dat eigenlijk voor sommigen misschien al wel wat aan de hoge kant is. in ieder geval, het verschilt per persoon wanneer die in coma raakt door de alcohol. je hebt mensen zoals ik die al na 3 breezertjes delerium zijn (echt waar) en je hebt mensen die je kunt vergelijken met een spons ongeloofelijk wat een voorraad daar in kan......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Delerium is niet hetzelfde als coma.

Andere antwoorden (3)

Dit ligt vooral aan de gevoelstemperatuur uiteraard.
Hoewel dit een eenvoudig antwoord lijkt, is de werkelijkheid ingewikkelder. Zie verder Atmosferische circulatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit zal per persoon verschillen, de 1 kan er beter tegen dan de ander.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet een Bloed alcohol percentage van 0,35% hebben voorbegin risico coma.
Uitgaande van 7 liter bloed voor een man, kom je dus uit op 7000 * 0,0035 = 24,5 ml alcohol opname.

1 fles voldka van 0,5l bevat 500 * 0,4 = 200ml alcohol.

Je breekt 0,01% percentage in je bloed (.00001 * 7000 = 7ml) per 40 minuten af.
Dus kan je zowieso 24 ml in een keer wegdrinken.

De overige 200-24 = 176 ml alcohol moet je uitspreiden in een tempo van 24ml pr 40 minuten. Kom je uit op 4 1/2 uur.

Dus je kan in een kleine 5 uur die fles vodka op zijn snelste leeg drinken

Echter! Alles verschilt per persoon. Niet proberen, zou ik zgegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding