Grappig dat er meer verklaringen zijn.

In 1901 is een ijsventer in de VS in de koude maanden begonnen met verkoop van hete Frankfurterworsten. Uit draagbare heetwaterbakken verkocht hij deze worsten in een soort handschoen omdat ze te heet waren om zo aan te pakken: Get your dog while they're red hot.
Niemand bracht deze handschoenen terug, zodat zijn zwager, een bakker, een langwerpig broodje heeft ontworpen.
Daar was de hotdog.....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 Dit verhaal klinkt logischer...

Andere antwoorden (5)

Het was een striptekenaar in 1900 die een dachshun in een broodje had getekend, en dat hotdog had genoemd.

Het gevolg is bekend. Het ging dus echt om een hond in een broodje
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de originele worstjes tot zeker 1845 werden gemaakt van honden vlees. vandaar de naam "hot dog" (hete hond)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antwoord van mijn voorganger is een mythe. De term komt van dat men vroeger worstenmakers beschuldigde dat ze honden vlees gebruikte. Worst en "dog" betekende in die tijd hetzelfde om die zelfde reden. Hot dog betekende dus hetzelfde als hete worst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er gaat een heel verhaal aan vooraf, zie onderstaande link(daar is het kort samengevat), maar het komt kort gezegd door een sport cartoon.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik weet alleen dat het wel lekker is !