Waarom smaakt het eten minder lekker als je alleen moet eten?

Ik kook graag en hou van lekker eten, maar als ik alleen ben en ik kook voor mezelf smaakt het eten lang niet zo lekker. Waar ligt dat aan?

Weet jij het antwoord?

/2500

dat herken ik, ik heb het zelf ook altijd. en ik denk dat het komt omdat eten in onze (En volgens mij in de meeste, zo niet alle) cultuur iets is wat verbonden is met gezelligheid. eten is een sociale bezigheid, het is voor ons veel meer geworden dan voedingsstoffen binnen krijgen zodat je in leven blijft. we maken er meestal iets leuks van, nemen er even de tijd voor. we zijn opgevoed met samen eten. en als je dan dus alleen eet...lijkt het net alsof er iets ontbreekt en smaakt het minder lekker.. ik los het meestal op door 1, zo min mogelijk alleen te eten, 2 als je alleen eet, echt iets superlekkers te maken, 3, daar dan ook bewust van te genieten en niet tijdens t eten nog 7 andere dingen te doen zoals je mail checken of GV lezen..,4 muziek op te zetten eet smakelijk!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100