Bestaat er een site of organisatie waar men kan kontroleren wat de kwaliteit van bijvoorbeeld beemsterkaas is en de onderlinge kwaliteitsverschillen

Ik teleurgestelde kaas liefhebber kom er achter dat zelfs bij de kwaliteitskaas als beemsterkaas er verschillen zijn tussen speciaalzaak en supermart kwaliteit .
Waarom is er geen kwaliteitsvergelijking zoals een onderscheid in bv het aantal sterren of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Kassa had hier laatst een programma over. Zie link: http://kassa.vara.nl/tests/details/tpid/120/test/uniekaas-wint-kaastest/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er bestaat een Stichting Erkend Streekprodukt:
Stichting Streekeigen Producten Nederland (SPN) is een onafhankelijke keurmerkorganisatie die zich sinds 1999 inzet voor ondersteuning van regionale producten. De stichting verleent het keurmerk ‘Erkend Streekproduct’ als aan een aantal voorwaarden voldaan is: product, grondstoffen en verwerking zijn streekgebonden, de productie is duurzaam en er wordt zorg besteed aan behoud en beheer van karakteristieke en streekeigen natuur- en landschapswaarden. Enkele voorbeelden van erkende streekproducten zijn kaas, jam, bier, mosterd en vlees. Controle op naleving van de voorwaarden wordt uitgevoerd door Skal.

Toegevoegd na 1 minuut:
www.erkendstreekproduct.nl/
Bronnen: