kun je gebakken pizza daarna nog een keer opwarmen?

.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
37.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier in italie als je een pizza koopt om mee naar huis te nemen doen ze di pizza in een zelfs kartonnen verpakking waar op staat dat je de pizza in die doos in de oven kan opwarmen.Natuurlijk de oven niet hoog zetten.Hier gaan ze er dus van uit dat de pizza opgewarmt wordt.Ook vaak bij de pizzeria waar je stukjes pizza koopt zijn ze niet altijd warm en vragen ze moeten we de pizza opwarmen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik vond het in het begin ook vreemd en dacht zal wel in de brand vliegen!dat viel mee.ik denk dat het een speciaal soort karton is maar heb me er verder nooit in verdiept.Zal het eens vragen aan de pizzabakker,en ook de smaakoverdracht wat jij zegt.

Het beste antwoord

In de broodrooster, tip van Sylvia Witteman
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarom niet, verwarm de oven voor en doe de pizza er een minuut of 8 in tot hij warm en de bodem wat knapperig is. In de magnetron gaat sneller, maar zou ik niet aanraden. Dan wordt de pizza snel taai.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jazeker, maar verwacht niet ,meer dat het zo lekker wordt als een vers gebakken.
Een paar tips:

- Maak de onderkant en de randjes van de pizza een beetje nat (ik maak mijn handen een beetje nat, en dan wrijf ik de onderkant een beetje nat, dat volstaat)
- Laat de pizza een paar minuten rusten, zodat de vocht binnentrekt, en laat de oven voorverwarmen op 180°C (dus niet zo warm als voor een pizza die je helemaal moet afbakken)
- Besproei een beetje (olijf)olie boven de vulling, zodat het niet zo veel uitdroogt tijdens het opwarmen.
- Evt. extra verse kruiden, basilicum, rucola kan ook, maar dat he je niet altijd bij de hand.
- Plaats de pizza in de oven totdat het warm is maar niet langer dan dat. Als je te lang wacht, dan krijg je een keihard randje en een uitgedroge vulling.

In de magnetron kan uiteraard ook, maar dat het niet meer "een pizza opwarmen", maar "een pizza vermoorden". Het is namelijk bijna onvermijdelijk dat de rand slap en taai wordt, het midden koud blijft en het resultaat ronduit teleurstellend is. Als je geen andere keuze hebt, probeer dan dit noodplan: randje nat wrijven (zie boven), pizza opwarmen op 50% kracht, en snel opeten.

Toegevoegd na 20 minuten:
Nog een tip (geldt ook voor een verse pizza)
Verwarm de pizza nooit op een metalen plaat in je oven.
Het liefst gebruik je een speciale steenplaat, maar je kan ook anders een stuk bakpapier eronder zetten, of bak anders je pizza op de raster, zodat de onderkant goed kan ademen en lekker krokant wordt.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe meestal weer wat vers spul bovenop : hele dunne plakjes champignons en plakjes tomaat, wat spinazieblaadjes,en wat nieuwe kaas bovenop. Dan is het weer erg lekker, de 2e keer!

(Komt regelmatig voor, in mijn éénpersoonshuishouden!)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar hij is dan wel minder knapperig ( niet dat ik dat zelf geprobeerd heb ofzo)