Wie is Julius Jaspers ?

Ik zie hem op tv bij het programma top chef, een man met een zeer rustige uitstraling is hij ook een top chef of een culinair expert.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Misschien heb je hier wat aan? Is een kleine (soort) biografie van de EO.

Julius Jaspers (1962) won in 2003 de gouden garde, beste kookboek van het jaar, voor zijn eerste Smart Cooking.
Op zijn website legt Julius het principe van ‘Smart cooking’uit:

'Niets is vervelender dan gasten aan tafel te hebben en zelf de hele avond met een bezweet voorhoofd in de keuken te staan. Het Smart principe gaat uit van een goede voorbereiding, de mise en place, waarna je ieder gerecht in een paar minuten afmaakt of simpel uit de oven of de pan haalt. Niets meer, niets minder. Genieten van elkaar en het moment in plaats van je druk te maken over handelingen die uren eerder hadden kunnen plaats vinden.'

Buiten de 5 Smart Cooking uitgaves, waarvan de laatste, Smart Cooking met Studenten in de zomer van 2006 is verschenen, is Julius in 2006 aan een nieuwe serie begonnen, Smart Food.

Daarnaast leidt hij het familiebedrijf Studio Bazar, met vijf winkels, een outlet store en een groothandel voor spulletjes voor in de keuken en op tafel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens de aankondiging van het programma is hij chef-kok en is Robert Kranenborg Meesterkok.
(Wat het verschil is tussen chefkok en meesterkok kun je vinden bij het beste antwoord op deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/verschil-tussen-meester-kok-chef.92408 )

Op zijn website ( http://www.smartday.nl/index.php ) geeft Julius Jaspers niet weer of hij een vast restaurant heeft waar hij werk. Wel dat hij tot 27 februari werkzaam was bij Studio Bazar, een familiebedrijf dat verschillende zaken op horecagebied had, als o.a. een cateringbedrijf, een traitteur, detailhandels op kookgebied. etc.
http://www.studiobazar.com/bazar/index.html

Na 27 februari wilde hij wat anders, meer op culinair gebied. Hij geeft nog kookles op locaties en is kookboeken gaan schrijven.
Daarnaast zit hij dus in het tv-programma TopChef.