Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom smaakt snot zoet en niet zout?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet je dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha.. ik had honger zojuist :D
Kimath
13 jaar geleden
haha, gatver :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is sowieso niet waar. Als je snot erg dun is dan smaakt deze gewoon zout, door het vele lichaamsvocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok.. heb ik al zo lang geen snot meer gegeten? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een dagje naar het strand bent geweest smaakt het wel zout.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Alle vocht in je lichaam bevat zout. Tranen, snot, zweet etc. Het is niet erg veel maar het is nu eenmaal een mineraal en we moeten dan ook regelmatig mineralen zoals zout, zink, enz. toevoegen om het aan te vullen.
daarom zit het ook in voedingsstoffen. Zout heeft een uitgeproken smaak en daarom smaakt het ook ziltig als er vocht uit je lichaam komt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik weet dus niet wat voor snot jij hebt, maar als ik een loopneus heb bij verkoudheid proef ik duidelijk zout.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk heb je het over snot die je bij het ophalen van je neus naar binnen krijgt.
Ik denk dat het ligt aan het feit dat het wat verder achter in je mond komt.Als je een snotje uit je neus zou eten zal die wel zout smaken.Je hebt op je tong natuurlijk verschillende smaakpapillen Zuur Zoet Zout en bitter.(vergeet er geloof ik nog 1)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding