Ja dat is dezelfde kaas.

Feta kaas is een ongerijpte kaas van schapen of geitenmelk. Het komt oorspronkelijk uit Turkije en Griekenland.

Toegevoegd na 7 minuten:
Feta is tegenwoordig een beschermde naam, net als Champagne. De bereidingswijze van Feta kaas gebeurt overal hetzelfde. Zoals met zoveel oude gerechten weet men niet precies de oorsprong ervan, maar aangenomen wordt dat deze manier van kaas bereiden al in de oudheid in het Midden Oosten voor kwam. Het heeft zich langzaam verspreidt tot en met Italië.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Feta is oorspronkelijk grieks, dus nee, het is niet hetzelfde.

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry verkeerd gelezen, het wóórd feta is grieks. wat loenie zegt klopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,dat klopt idd, van oorsprong dacht ik Grieks, maar Griekenland en Turkije hebben veel met elkaar gemeen, al kunnen ze momenteel niet zo goed met elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Turkse kaas heet Beyaz-peynir. Het is een witte kaas inderdaad. Het is gemaakt van schapenmelk en is er in verschillende varianten. Turkse kaas is echter een verzamelnaam voor verschillende kaassoorten waarvan er ook een variant is die op fetah lijkt. Turkse kaas heb je ook in redelijk flauwe varianten en echte volle en zoute varianten afhankelijk van het rijpen.

De verschillende varianten worden ook in blikken vaak verkocht bij de turkse winkel.