Bestaat er een test om te kijken of voedsel nog niet bedorven is?

Vaak bewaren we een restje warm eten in een bakje in de koelkast met de bedoeling om het binnen enkele dagen op te eten. En dan slaat de twijfel vaak toe: is het nog niet bedorven. Is er in de handel geen testje, bijvoorbeeld net zoals een urinestikje, waarmee je kunt zien of je restje nog eetbaar is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Nooit iets langer dan drie dagen bewaren. En er aan ruiken voordat je het gaat gebruiken. Je neus signaleert als het gaat bederven, dan ruikt het anders, en soms al vies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er vanaf wat het is, maar als je een kat hebt kan je proberen of die het nog eten wil. Een kat eet geen bedorven voedsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De enige echt goede test wil je NIET gebruiken
Zelf eten en zien wat er gebeurt.....
amigo
13 jaar geleden
Ruiken is de beste test. Vertrouw op je neus.