Waarom krijg je bij de afhaalchinees altijd zo vreselijk veel?

Gisteren weer eens een maandmenu gehaald voor 2 personen. Het is zoveel dat je er makkelijk 3 maaltijden voor 2 personen uit kan halen (als je de nasi even niet mee telt). Weer gaan er 2 bakken met eten de vriezer in. Waarom doen Chinese restaurants dat toch altijd? Hun winst zou toch veel groter zijn als de "normale" porties hadden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het zijn geen Nederlanders dus ze zijn blijkbaar gul met hun porties. En alleen maar handig vind ik. Met afhallen haal ik altijd 1 gerecht en daar kunnen we dan met zn tweeen van eten. Dus als je geen dagen chinees wilt eten kan je beter 1 gerecht bestellen voor zn tweeen.

Waarschijnlijk omdat iedere Chinees dat doet. Als er een restaurant kleinere porties geeft zullen de meeste mensen er niet meer terugkomen.

Het grappige is, dat de porties in China helemaal niet zo groot zijn. Dit staat los van het feit dat de chinees in Nederland over het algemeen niet te eten is en niets met Chinees eten te maken heeft. Dat is net zo dom als denken dat de italiaanse keuken iets met pizza's te maken heeft, of dat het Nederlandse eten bestaat uit een patatje oorlog met een speciaaltje. Ik haal altijd bij Wee King op de Zeedijk, 2 porties, voor EUR 21 en wij (2 personen met 1 hond) eten daar 2 dagen van. Wee King is geen chinees al gebruikelijk in Nederland, er eten namelijk veel chinezen.

Er staat niet voor niets een maandmenu! ;) Je Chineezen zijn gewoon erg gul, dat ik voor mijzelf een duidelijk antwoord, de een eet meer dan de ander daar wordt rekening mee gehouden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100