wie heeft een heerlijk recept voor eiersalade?

de man des huize is een ZEER moeilijke klant (ookal beweert hij van niet), geen enkele winkel heeft nog goede eiersalade dus moet ik ze zelf maken. Heeft iemand een speciaal recept ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.8K

Antwoorden (8)

De boekwinkel

Toegevoegd na 29 minuten:
Ja, min mij maar. Maar het antwoord is goed. Je vindt het in boeken. Als je bedoelt mag ik van iemand hier a la minute een recept omdat ik het niet kan vinden op het internet, tja dan wens ik je succes.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wou een heel speciaal recept...
Niet zomaar een van een boek.
Iemand die eventueel thuis ook fijne proevers heeft zitten, dit is dus een zeer ongepast en ongewenst antwoord.
Dan heb ik dus liever dat je niet antwoordt..
btw ik had je nog niet gemind, bij deze dus..
6 eiren
3 eetl. mayo
3 eetl. kwark
2 augurken heel fijn gesneden
bieslook fijn geknipt
peper

Eieren koken door de eiersnijder halen (2x)
Alle ingredienten goed doorelkaar mengen en als laatste de eieren erbij doen en zachtjes door het mengsel scheppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn eiersalade valt altijd nogal in de smaak...probeer 'm eens uit.
pp 2 hardgekookte eieren heel fijn snijden
een mengseltje maken van:
jogonaise (2 delen)
tomatenketchup (1 deel)
op smaak maken met verse peper en aromat
mespuntje mierikswortel (of meer, naar smaak) te koop in potjes bij oa. AH

te varieren door er een lepeltje kappertjes doorheen te roeren
soms, als ik zin heb in extra-pittig, neem ik cajenne-peper ipv. gewone peper.

Ik ben benieuwd hoe je man des huizes hierover oordeelt ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik snap die min niet +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik snap de min ook echt niet, ziet er lekker uit.. denk dat ik het is ga proberen..
Kijk eens op smulweb.nl! Tik bij zoeken: eiersalade en laat je verrassen! Veel verschillende soorten waar je criticaster uit kan zoeken. Succes en eet ze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eieren koken ongeveer 8 minuten, pellen en 2x door de eiersnijder, eerst de ene kant dan de andere kant. (dus je krijgt als het ware een soort blokjes) uitje fijn snijden en die erbij doen, augurkje snijden en die er bij doen, Kerriepoeder, beetje curry en dan slasaus erbij doen. Dan heb je een heerlijke zelfgemaakte eiersalade.

Toegevoegd na 1 minuut:
natuurlijk kun je er ook nog wat peper en zout naar smaak toevoegen. en voor eventueel wat pittigheid een beetje mosterd doet het ook goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8 eieren, hardgekookt en gepeld
4 plakken achterham, in kleine stukjes geknipt
1 halve verse ui, zeer fijn gesnipperd
3 eetlepels gedroogde of verse bieslook
mayonaise
ketchup
zout en peper
Prak de eieren fijn met een vork
Voeg zout, peper, ham, ui en bieslook toe, even door elkaar husselen
Voeg dan een halve eetlepel ketchup toe en de mayonaise, lepel bij lepel, tot de eimassa aan elkaar blijft kleven (niet teveel mayo)

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij mijn familie en vrienden zeer geliefd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak hem het liefst op de Duitse manier;

Een stuk gekookte worst,
5 medium eieren,gekookt
1 kopje melk,
3 eetl. mayonaise
1 eetl. kerriepoeder,
zout,
peper,
beetje suiker.

Snijd de worst in blokjes, de eieren in plakjes.
Roer de mayonaise met de melk romig en maak met de kruiden op smaak. Voorzichtig de eieren en worst erdoor mengen. Een uurtje laten koelen en nogmaals afsmaken.

Eiersalade op de Thüringer manier;

Blokjes hardgekookt ei in een schaal doen. Aromat of bouillonpoeder erover strooien en peper + 2 volle eetl. remouladesaus. Alles mengen en nog wat blokjes ei en augurkenblokjes erbij. Nog wat remoulade erbij en versgehakte peterselie. Voorzichtig omroeren, want je moet het ei nog kunnen herkennen. Zeker 2 uur koel laten trekken. daarom voorzichtig zijn met de peper en aromat
(of bouillonpoeder) want het kruidt behoorlijk veel.Zout hoeft er in elk geval niet meer bij.

Eiersalade Hawaï;

De gekookte eieren halveren, de dooiers apart in een schaaltje doen en het eiwit in blokjes snijden. In een schaal doen en blokjes gekookte ham en ananasstukjes erbij doen. bij de dooiers wat ananassap doen,een scheutje ketchup en wat Worchestershire saus. met zout en peper kruiden en met de staafmixer tot een dikke saus roeren, afsmaken en bij de eierblokjes, ham en ananas doen. 2 uurtjes in de kloelkast, nog even doorscheppen en smullen maar. ( mijn mannen vinden dit de lekkerste)!
amc
13 jaar geleden
ikmaak meestal zo

4 eieren koken
fijnsnijden
zout en peper erbij
beetje kerrie
fijn gesneden lente uitje ook het groene loof
en stukjes ananas erdoor
dan paar lepels halvanaise erdoor goed mengen en heerlijk.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
halvanaise ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mayonaise met minder vet