Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met welke kruiden kan ik een mooie kerriesaus maken en waar kan ik deze kope?

Ik wil rijst met kipkerrie maken op een basis van kippenboullion en een beetje maizena.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
7.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je kunt gewoon kerriepoeder nemen, mild of pikant of een mengseltje van beiden.
Uitje in de pan, en even licht bakken kerriepoeder toevoegen, flinke schep, en nog even door laten pruttelen, dan maizena toevoegen, roeren en wat laten garen en dan portiegewijs de bouillon toevoegen tot je hem dik of dun genoeg vindt

Toegevoegd na 1 minuut:
oja, wel even zeven als je een glade saus wilt
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Met kerrie maak je de saus en dat kun je in elke super of toko kopen.

Benodigdheden:
4 mooie kipfilets, in dunne reepjes
2 eetlepels (olijf)olie
2 uien, gesnipperd
2 stengels bleekselderij, in kleine stukjes
2 theelepels kerriepoeder
2 eetlepels bloem
250 ml kippenbouillon (van tablet)
125 ml crème fraîche

Bereiding:
Verhit de olie in een ruime pan en bak hierin de uisnippers en de bleekselderij ca. 2 minuutjes. Voeg de kipreepjes toe en bak ze even mee. Meng ondertussen de kerriepoeder en de bloem en strooi dit over de kip. Schep het nog even goed om.Laat even afkoelen. Schenk vervolgens al roerend de niet te hete bouillon bij de kip. Geef de bouillon even de tijd om te binden met de bloem. Dus voorzichtig bijschenken en goed roeren. Breng het geheel vervolgens aan de kook en laat even doorkoken en zet het vuur laag. Roer dan de crème fraîche erdoor maak op smaak , en laat het lekker nog even een minuutje sudderen op een laag vuurtje.
Met bloem binden is het resultaat smakelijker dan met maizena.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik al aangaf in een eerder recept wat ik gaf in een vorige vraag van jou, is de kerrie massala erg lekker. Het is een pittige kerrie en is samengesteld uit; koriander,kurkuma, gember, chilies, komijn, kaneel, fenegriek, kruidnagel, nootmuskaat, peper, piment, venkel en karwij. Het is een scherpe melange en dat is vaak lekker bij een flauw gerecht als witte rijst.
Kerrie Madras is ook een pittige melange en de Engelse kerrie is een milde melange.
Ik weet niet of je wel eens op de markt komt, maar vaak is daar een kraampje te vinden met allerlei kruiden en specerijen en ook diverse kerries.
Ook in de supermarkt heeft bijv. Conimex verschillende kerries en anders zijn ze in toko's of natuur -voedingwinkels te verkrijgen.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding