Kan een gasfornuis aan kracht inboeten?

Op mijn gasfornuis (ATAG 5 pits) valt eigenlijk niet te bakken. Het lijkt wel of er totaal geen 'kracht' inzit. Volgens het energiebedrijf is er ruim voldoende gasdruk.
Is hier nog iets aan te doen of moet ik denken aan een nieuwe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Het beste antwoord

De gasbranders in een (oud) pannetje met ruim water en een afwasblokje. Tijdje laten koken en daarna onder een harde waterstraal goed door/afspoelen! Succes verzekerd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan zijn dat die losse dingen die op je gasfornuis staan verstopt is. Want het kan bijna niet dat de druk minder wordt zonder dat het aan je gasfornuis ligt.
Haal alle pitten eraf en maak ze goed schoon, desnoods probeer je er met een naald in te peuteren zodat hij goed schoon wordt.
Als dat niet lukt wordt het waarschijnlijk tijd voor een nieuwe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
u kunt u gas sluiting ook kontroleren er kan een lekje in zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen vaatwasser hebt, is het zonde om een heel pak afwasblokjes te kopen, alleen om de pitten een keer goed schoon te maken. Gebruik dan een handvol soda in het hete water en laat daar de pitten een tijdje in weken.
(Week eventueel eerst 3 van de 4 pitten en zet het pannetje met sodawater en 3 pitten op een laag vuurtje op de 4e pit. Als de andere pitten in orde zijn, herhaal je de bewerking met pit 4.)