Welke ketjap is echt lekker en van goede kwaliteit?

Het stond in de dikke vegetarier, een kookboek. Er stond waar je op moest letten maar ik weet het dus niet meer.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De Ketjap in de "witte rechthoekige plastieken fles", onder andere verkrijgbaar bij "De grootste supermarktketen van Nederland", maar zeker ook in elk Toko. Sowieso niet kiezen voor de groene fles met het gele etiket. Sorry voor de ietwat vage omschrijvingen, maar ik weet niet of je merken mag noemen op deze site... Toegevoegd na 1 minuut: Foto mag misschien wel :) Toegevoegd na 6 minuten: En deze is ook goed.

de gene die je echt bij de tokko haalt!! Bij een tokko is altijd veeeeeeeel lekkerde als bij een AH;)

ABC ketjap is erg lekker, verkrijgbaar bij de toko.

Die van Kaki Tiga ("de drie beentjes")

De Japanse Kikkoman! Bij veel toko's verkrijgbaar. Toegevoegd na 6 uur: Uit de reacties begreep ik dat dit geen ketjap is. Op Wikipedia vind ik: "Kenmerken van Indonesische ketjap zijn de donkerbruine kleur en de stroperigheid. Dit is anders bij Chinese en Japanse sojasauzen. Die zijn dunner en meestal niet zoet." Daar zal het dan wel van komen: ik houd niet van zoet eten, dus ik prefereer een niet-zoete sojasaus, en ben heel blij met deze.

er zijn vele soorten ketjap, ketjap-manis is denk ik de bekendste maar je hebt ook ketjap-banjo het is maar wat jij lekker vind, zoet of minder zoet, of juist zuur..

Er zijn vele soorten ketjap en smaken ook verschillend. Nu snap ik dat niet iedereen alle soorten heeft maar die met die A (witten vierkante flacon) is geweldig als zoete saus. Ik zou er voor be[aalde gerechten ook nog de zoute bijnemen. Laat je in de toko goed voorlichten wat je er mee wilt en voor een zacht prijsje ben je daar spekkoper.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100