Welke ketjap is echt lekker en van goede kwaliteit?

Het stond in de dikke vegetarier, een kookboek. Er stond waar je op moest letten maar ik weet het dus niet meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Manis, Benteng of...?

Het beste antwoord

De Ketjap in de "witte rechthoekige plastieken fles", onder andere verkrijgbaar bij "De grootste supermarktketen van Nederland", maar zeker ook in elk Toko. Sowieso niet kiezen voor de groene fles met het gele etiket. Sorry voor de ietwat vage omschrijvingen, maar ik weet niet of je merken mag noemen op deze site...

Toegevoegd na 1 minuut:
Foto mag misschien wel :)

Toegevoegd na 6 minuten:
En deze is ook goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

de gene die je echt bij de tokko haalt!!

Bij een tokko is altijd veeeeeeeel lekkerde als bij een AH;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het wel met dit antwoord eens. Er zijn verschillende merken te koop bij de toko (en meestal niet de standaard merken die albert heijn verkoopt).
ABC ketjap is erg lekker, verkrijgbaar bij de toko.
Plaatje bij antwoord
bamibal
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
precies, deze moet je hebben!
Die van Kaki Tiga ("de drie beentjes")
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Japanse Kikkoman! Bij veel toko's verkrijgbaar.

Toegevoegd na 6 uur:
Uit de reacties begreep ik dat dit geen ketjap is.
Op Wikipedia vind ik: "Kenmerken van Indonesische ketjap zijn de donkerbruine kleur en de stroperigheid. Dit is anders bij Chinese en Japanse sojasauzen. Die zijn dunner en meestal niet zoet."
Daar zal het dan wel van komen: ik houd niet van zoet eten, dus ik prefereer een niet-zoete sojasaus, en ben heel blij met deze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Maar dat is dus geen Ketjap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soort van Japanse ketjap en stuk dunner. Kan je wel gebruiken in Japanse gerechten, maar voor Indonesische zou ik de dikkere nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kikkoman vind ik erg tegenvallen en zeker geen goede prijs-kwaliteitsverhouding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt waar? Ik dacht verstand te hebben van de oosterse keuken, en sta versteld van jullie reacties. Ik zal dan toch eens moeten nakijken wat wel en niet onder ketjap verstaan wordt (... typte zij, terwijl zij haar hoofd krabde).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar gelukkig wies zij daarna haar handjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Inge: Dan kan je ook eens Ketjap Assin proberen. Deze is zout. Ketjap Manis is zoet. Ketjap Sedeng is zoet/zout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zal ik ketjap assin ook eens proberen. Ik ben benieuwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Som, ik dacht dat de zoute Ketjap Benteng was. Ik heb ze nog nooit gehad, maar dat staat me bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ketjap assin die ergens in de links staat afgebeeld is zoute ketjap.
er zijn vele soorten ketjap, ketjap-manis is denk ik de bekendste maar je hebt ook ketjap-banjo
het is maar wat jij lekker vind, zoet of minder zoet, of juist zuur..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn vele soorten ketjap en smaken ook verschillend. Nu snap ik dat niet iedereen alle soorten heeft maar die met die A (witten vierkante flacon) is geweldig als zoete saus.
Ik zou er voor be[aalde gerechten ook nog de zoute bijnemen.
Laat je in de toko goed voorlichten wat je er mee wilt en voor een zacht prijsje ben je daar spekkoper.