Welke bakker bakt pi taarten?

Ik ben op zoek naar een bakker in de omgeving van Boom die pi taarten bakt. Hoewel pi dag (14 maart) dit jaar op een zaterdag valt, wordt dit 13 maart tijdens wiskunde wel gevierd door een pi taart te eten.

Dit is een afbeelding van zo'n taart:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d4/Pi_pie2.jpg/220px-Pi_pie2.jpg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mmmm.....een oneindige taart....da's nog eens een uitvinding :-)
Erna55
9 jaar geleden
Hum.. Pi is niet oneindig . Ik vier al jaren pi- dag.
Mijn gebak : donuts ( 2 keer de pi, plus superlasig te berekenen )
En natuurlijk pizza savonds. Rijk belegd met salami.
Rekenmachine toegestaan.
anneliez
9 jaar geleden
gewoon naar een banketbakker gaan met dat plaatje en kijk of hij er iets van kan maken, de meeste bakkers zal dat echt wel lukken
Amadea
9 jaar geleden
Lijkt me ook mogelijk om zelf met een spuitje gesmolten chocola cijfers te schrijven op een boterkoek of ronde cake.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Caafpiraat, benaderingsdag. Op 13 maart benader je uiteindelijk ook 14 maart. ::))
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pi-dag
Erna55
9 jaar geleden
Benaderingsdag is 22-7
Dan benader je pi.
Vrijdag 13 maart is pi-ongeluksdag
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
π-benaderingsdag kan op twee data gevierd worden: of 22 juli of 26 april.
Vrijdag 13 maart is π-dag en niet π ongeluksdag genoemd, omdat niet iedereen vrijdag de dertiende als een ongeluksdag beschouwd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
beschouwd = beschouwt

Het beste antwoord

Caaf, Ik weet niet aan welke kant van de rivier je woont in Boom, maar contacteer bv. de Bakkerij die zit in Antwerpsestraat 8 in Boom. Tel: 038885151.
Bakker Bob maakt wel vaker ludiek bedoelde taarten. Hij heeft Bart de Wever ook gemaakt en rondom 14 februari maakt hij kamasutrapoppetjes. Hij maakt op aanvraag ook π-taarten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij veel bakkers kun je taarten bestellen met een opschrift naar keuze. Zelfs bij Hema- vestigingen zijn er foto- taarten te bestellen.
In belgie kun je met de plaatselijke bakker afspreken hoe je de taart wilt hebben.

Voor pi- dag kun je ook nog zoveel mogelijk ronde versieringen toevoegen.
Zelf eet ik die dag donuts en pizza. Happy Pi-day !