Het zou kunnen. E Nummer E471 is een van de bestanddelen van brood. als inderdaad dit E Nummer in albertheijnbrood zit dan heb je grote kans dat het varkens gelatine bevat

Quote: Hoewel vrijwel altijd afkomstig van plantaardige olie, is het gebruik van dierlijk vet, inclusief varkensvet, niet uit te sluiten. Hierdoor zullen bepaalde groepen, zoals veganisten, moslims en joden, deze producten over het algemeen vermijden. Alleen via de producent is te achterhalen wat de oorsprong van de vetzuren is. Chemisch is er geen onderscheid te maken tussen dierlijke of plantaardige vetzuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen, kijk op de ingrediëntendeclaratie en check of er E441, E485 of E640 in zit. Dit zijn E-nummers die gemaakt worden van gelatine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
E441 en E485 zijn al een hele tijd vervallen (wat in jouw bron overigens ook staat).
Nee denk het niet maar je kunt beter even kijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In alle brood zit inderdaad "broodverbeteraar" maar in witbrood wel het meest! Mijn zuster zag op een bakcursus een medecursiste die dat metaalglinsterende vet absoluut niet in haar witte bolletjes wilde indoen - de profbakker kon er wel om lachen.
De volgende dag waren haar bolletjes nog harder dan een beitel, zelfs uithakken met de hamer hielp haar niet.
Hoe ze het maken? Het is inderdaad reuzel waar een flinke elektrische stroom is doorgejaagd.
Bakkers moeten wel aan het vet omreden dat graan tussen walsen wordt uitgeperst: een stel maalstenen zijn scherp en ritsen de graankorrel open als mini-beiteltjes, zo legde een profbakker me ooit uit: dus vandaar.
Ook ik heb op 11-jarige leeftijd veel graan op de boerderij gemalen en ons brood bleef 1 week vers, oud brood krijg je zacht met een damplaagje water onderin de pan.
Nee mijn moeder gebruikte geen "verbeteraar" en gooide het de kachel in maar opeens brandde de kachel zo fel dat ze gilde: "HET IS ATOOM!! WE WORDEN GESPITST!!!" maar ook ik was behoorlijk geschrokken van dit spul.